ik kan niet slapen!! wat kan ik nog meer hier aan doen??

..ik heb al van alles geprobeert, van warme melk tot valriaan, chemische inslapers tot doorslaap pillen, binaural beats tot yoga muziek, oordopjes voor stilte, maar niks werkt. ik ben heel jaloers op mensen die gelijk in slaap vallen als ze net in hun bedje liggen! ik ben iedere avond bang dat ik weer niet kan slapen, en daardoor kan ik niet slapen. ik kom niet in 'ruststand' hierdoor word ik bozer en bozer op mezelf, adraline pomp door mn lichaam! ik heb geen zorgen of andere problemen waar ik snachts over pieker, ik ben bang dat ik niet kan slapen en DAT is het probleem! alle tips zijn welkom, ik hoop dat er iemand dit probleem herkent. alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet niet hoe oud je bent en wat je dagelijkse bezigheden zijn, maar probeer is pas naar bed te gaan als je echt moe bent en al bijna op de bank in slaap valt. Probeer jezelf moe te maken ga een week lang na je school of werk flink sporten en neem daarna een heet bad. Als je pas naar bed gaat als je echt moe bent zal je al eerder slapen waardoor je niet meer aan je angst denkt en gewoon in slaap valt. Ik hoop dat je er wat aan hebt heel veel sterkte!!

Ga een goed boek lezen tot je heel moe bent en zet een lekker rustig muziekje op.

Zoals Chelsea al zei, ga sporten s'avonds! Wanneer je lichamelijk erg moe bent en je hoofd leeg door de sport raak je in een roes waar je heerlijk van kan slapen. Jouw angst om niet te kunnen slapen is de boosdoener, deze kan je aanpakken door je zinnen te verzetten! Ik weet niet hoe oud je bent maar wanneer ik echt niet slapen kan wil ik nog wel eens een glaasje wijn nemen, ga vervolgens met mijn glaasje buiten zitten en kijk naar de sterren...vreemde combinatie maar ik word er erg rustig van!

Al de pillen met melatonine erin proberen. Dit is een lichaamseigen stof. Sporten 's avonds werkt niet altijd trouwens. Er zijn mensen die er alleen maar meer energie van krijgen en dan ook niet kunnen slapen. Ik spreek uit ervaring. Je kunt het natuurlijk wel proberen.

probeer ééns melatonine. Het is een natuurlijk middel en helpt ook tegen een jetlag. In Belgie is melatonine niet verkrijgbaar maar wel in nederland. Succes!!!

Op de een of andere manier moet je deze cirkel doorbreken. Je angst om niet te kunnen slapen is zo groot dat het ervoor zorgt dat je inderdaad niet kunt slapen. Heb je je afgevraagd wat er gebeurt als je niet kunt slapen? Wat is het ergste dat kan gebeuren als je een nacht niet slaapt? Probeer je als je in bed ligt voor te stellen dat het niks uitmaakt als je die nacht niet slaapt. Je zult de dag erna misschien moe zijn maar veel mensen ervaren juist ook dat ze meer energie hebben dan ze dachten. De avond erna ben je wellicht minder bang om niet in slaap te kunnen vallen omdat je hebt ervaren dat je het echt wel uithoudt als je een nacht niet geslapen hebt. En de kans is groot dat je na twee dagen waken sowieso beter slaapt. Dat geeft dan ook weer meer zelfvertrouwen. En probeer door te denken als je je voorstelt wat er gebeurt als je niet zou slapen. Stel je bent de dag erna erg moe. Is dat heel erg? Stel je kunt de dag erna minder goed presteren. Is dat echt heel erg? En mocht je je zo brak voelen dat je je een dag ziek zou moeten melden, is dat toch ook niet onoverkomelijk? Doel is het doorbreken van deze cirkel en misschien lukt jou dat wel op deze manier.

Je hebt angst voor je angst. Met andere woorden, je bevindt je in een viceuze cirkel met negatieve gedachten. Oorzaak - gevolg. Je moet zien te doorbreken in je negatieve gedachten. Vervang de negativiteit door positiviteit. Schrijf het op en lees het hardop voor, wanneer de negatieve gedachten voorbij komen. Succes

misschien een beetje banaal, maar als je dan toch alles hebt geprobeerd: Masturberen! de stoffen die vrij komen, moeten "rustgevend" werken. succes!

Hoe bozer je wordt, hoe minder het zal lukken. Je moet proberen om je negatieve gevoelens los te laten. Niet boos zijn, niet jaloers zijn, niet bang zijn, maar proberen om je geest 'leeg' te maken. Ga op je bed liggen en probeer even helemaal nergens aan te denken. Op het moment dat je dit doet, kan het zijn dat je ineens weer allerlei dingen te binnen schieten. Schrijf deze dingen op en doe nog een poging, net zo lang tot écht even helemaal niets meer te binnen schiet. Als je hoofd helemaal leeg is, sluit dan je ogen en probeer aan iets moois en rustig te denken, bijvoorbeeld een stil zandstrand of een mooie boom. Blijf je op dit beeld concentreren en zorg ervoor dat er geen andere gedachten in je hoofd rond gaan dartelen. Terwijl je je concentreert op je beeld haal je rustiger adem en laat je je lichaam helemaal ontspannen terwijl je stevig uitademt. Dit moet vooral voelbaar zijn in je nek en in je schouders, omdat je die over het algemeen aanspant als je geconcentreerd bent. Probeer deze positie zo lang mogelijk vast te houden. Geniet van de rust in je hoofd en slaap... zzzz...

Bronnen:
http://www.hoedoe.nl/lichaam-geest/gezonde...

Vele vragen zijn hier al over gesteld. Dus zoeken op deze site zal je antwoorden kunnen geven. Mijn antwoord: is MEDITEREN. Zorg dat je gedachten verwerkt worden en tot rust kunnen komen. Dit is prima te sturen maar heeft wel wat oefening nodig. Werkt als een speer.

Waarom zou je móeten slapen? Sommige mensen, en dat zijn er meer dan je misschien vermoedt, hebben aan een uur of vier slaap meer dan voldoende om hun geest uit te laten rusten. Voor je lichaam heb je geen slaap nodig. Het klinkt misschien wat banaal maar als je geen slaap hebt dan is er een kans dat je op dat moment helemaal geen slaap nodig hebt. Probeer het eens uit aan hoeveel slaap je eigenlijk behoefte hebt en ga gewoon eens leuke dingen doen totdat je misschien wel slaap krijgt. Pak dat boek eens dat al een hele tijd klaar ligt om uitgelezen te worden of ga je foto's eens ordenen. Ik noem maar wat. Misschien heb je inderdaad wel minder dan de gemiddelde behoefte aan slaap en moet je je leven daarop afstemmen. Dit uiteraard als aanvulling op een aantal uitstekende tips hierboven.

je bent opstandig, boos op je zelf, je kan het maar niet uit staan, je bent bang als je weer naar bed moet, aan je tekst te zien loop je te stuiteren! Dus het probleem ben je zelf, je veroorzaakt het zelf. Ik zal wel eens willen weten hoe het met slapen gaat na een pilsje of 8 ? Drank breekt je weerstand. En alleen zonder weerstand kan je slapen. Hoe ziet je dag er uit? Is er regelmaat? Voldoende lichaamsbeweging en frisse buitenlucht? Wat heeft dit probleem te maken met je karakter? ADHD probleem? Onverwerkte emotie uit het verleden. Teleurgesteld in je verwachting van het leven? Ergens moet het rammelen. Maar er kunnen zo ongelooflijk veel oorzaken zijn voor jouw slaapprobleem. Probeer eens je bed te verplaatsen, met het hoofdeind naar het noorden! Heb je wel eens het idee, dat je niet alleen in je kamer bent? Het gevoel dat er ergens iemand is? Als je slaapt, droom je dan veel, nachtmerries? Zo krijg je meer vragen dan antwoorden.

Ik kamp verdikkeme (pardon) met hetzelfde probleem en het is zo verschrikkelijk irritant. Wat bij mij wel hielp zijn benzodiazepinen, maar die vallen nou niet in de categorie 'gezonde medicatie' (sterker nog, op lange termijn zijn ze gevaarlijk en verslavend). Maar echt; ik sliep er heerlijk op. Wat ik nu probeer is om mijn vriendin me de volgende dag gewoon om een vroeg tijdstip wakker te maken (ik val om 4 of 5 uur in slaap, pieker veel en raak net als u gefrustreerd) en dan hoop ik dat ik zo moe ben dat ik de volgende dag gewoon vroeg in slaap val, maar dit lukt tot nu toe niet. Ik kan het me niet eens herinneren dat ze het heeft geprobeerd. Morgenochtend om 8 uur gaat ze me proberen rechtop te zetten en te laten staan en als dat niet helpt een glas water over me heen gooien (tja ....). Ik hou u op de hoogte van de vorderingen. (ik heb overigens ook al veeeeel meer dingen geprobeerd, die voorheen hielpen, maar nu niet meer).

Op deze site http://educatie.ntr.nl/beterslapen/ staat een hele cursus met allerlei tips en adviezen. Het wordt onder andere gebruikt door het slaap-waakcentrum Kempenhaege voor mensen die zonder echte reden niet goed slapen. Er staan ook ontspanningsoefeningen op die je kunt downloaden. En ook heel veel uitleg waardoor je je eigen slaapgedrag kunt begrijpen en kunt veranderen. Surf er maar eens op rond. Veel succes!!

Bronnen:
http://educatie.ntr.nl/beterslapen/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100