Een kenmerk van ADD is inderdaad veel moe zijn, maar tegelijkertijd moeite hebben met in slaap kunnen komen.
Met ADD heb je ook last van hyperactiviteit (als bij ADHD) maar dan IN je hoofd. Voor de omgeving is dit niet te zien, maar jijzelf zult het wel degelijk merken. Die hyperactiviteit in je hoofd is erg vermoeiend. Logisch dus dat je moe bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Heb je al getest of je een vorm van ADD hebt dan? Er kunnen ook een heleboel andere redenen zijn waardoor je zo moe bent.. Misschien een idee om dit even aan je huisarts voor te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je zoveel prikkels krijgt en het een kermis in je hoofd word, kan het zijn dat je hier vermoeid door raakt en het liefst wilt slapen en niet meer denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb add en kan het alleen laten zien waarom je altijd moe bent: Dit is wat er elke minuut van de dag bij me binnenkomt waar ik zo moe van wordt, in 1e instantie in mijn hoofd, maar aan het einde van de dag ook zeker lichamelijk.
http://www.youtube.com/watch?v=XazBfCWP_2o

Toegevoegd na 5 minuten:
Ja, door add kun je de hele tijd moe zijn, maar add is niet altijd vermoeiend hoor, wij zijn ook erg creatief en kunnen doormiddel van een hyperfocus ook hele bijzondere prestaties neerzetten, die je dan wel vaak weer met een rebound moet bekopen, maar zie add als een gave, niet een handicap! ;-p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt.
Je kan ook door vermoeidheid ADD-kenmerken hebben. D.w.z. door de vermoeidheid je aandacht bij iets weer minder goed vasthouden. En zo is het cirkeltje rond! Moe-aandachtsproblemen-moe-aandachtsproblemen etc.
Alleen; waar begint het hè? (kip of ei?), daarvoor is het slim even goed naar jouw situatie te kijken. Ik zou dat met mijn huisarts doen, of anders met een psycholoog stel dat je daar toevallig al contacten mee hebt.
Met bloedonderzoek kan een arts grotendeels uitsluiten dat het iets medisch is. Hij/zij kan ook even met je breder naar je situatie kijken. Het kan, om maar eens iets heel anders te noemen, ook zijn dat je een depressie aan het ontwikkelen bent. Dat merk je aan o.a. veel meer (of juist minder) slapen, sombere stemming, minder zin in dingen en een veranderd eetpatroon. En ook dat kan verband houden met ADD (bijvoorbeeld via je zelfbeeld, of via de energie die dingen je kosten).
En euh: laat je niet ziekpraten door mij! Kijk gewoon even of er wat bij zit waar je wat mee kunt! Jij weet tenslotte het beste wat je voelt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Ik heb dus ADD en een generaliserende angst-stoornis. Dus ik denk dan dat het al vermoeiend genoeg is. In het verleden ook erg depressief geweest. Ik ben denk ik snel mijn energie kwijt door die dingen. Heb al veel psychiaters gehad.