Hoe krijg je terroriserende pubers weer in het gareel?

Hoe krijg je terroriserende pubers in het gareel die niet onder de indruk van politie, justitie zijn schelden met kanker, je uitschelden en uitproberen, intimideren en veel dingen op de groep slopen voor niets en niemand meer respect lijken te hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (8)

Ermee in het nieuws komen.

Je kan er zelf heel weinig tegen doen dan verhuizen, dus als je het nieuws haalt, dan kan je eens zien hoe waardeloos burgemeesters, de politie en de politiek kan zijn.

Vertel het nieuws hoe vaak je de politie hebt ingeschakeld, en wat voor ongein er gebeurd en dat er ook maar niemand een vinger uitsteekt.

Doen ze niks, dan is dat voor veel mensen een reden om een proteststem naar de PVV uit te brengen.

Helaas...

Toegevoegd na 36 seconden:
En dan is iedereen in paniek, en gebeurd er opeens wel wat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een loze stem naar links onder het mom van 'die arme jongens worden verkeerd begrepen' terwijl het gewoon hufters zijn. Wat voor onzinnige steek was dat nou weer naar de enige partij die opkomt voor de mensen die willen dat je weer zonder gezeik over straat kunt lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het helaas doelde ik op de waardeloze houding van de jarenlange van de politie en burgemeesters en politiek. Als die hun werk in het verleden deden was de PVV niet eens nodig. Maar wil geen politieke discussie houden hier ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Proteststemmen uitbrengen is weinig zinvol.
Je kunt beter stemmen op een democratisch partij in wie je het vertrouwen hebt dat die de capaciteiten heeft om er verbetering in te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@hajete: Normaal gesproken zou dat het beste zijn. Maar soms zijn de gevestigde partijen ingedut en schudt een proteststem ze wakker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoop je maar en weet je niet. Dat middel kan erger zijn dan de kwaal.
Bovendien is het een verkeerd gebruik omdat het een negatieve stem blijft
Leuke vraag, echter geen simpel antwoord op te geven..

Het feit dat ze zich gedragen alsof ze naar niemand hoeven te luisteren en e uit proberen op vele manieren en geen rekening met andere houden, wijst wel op disrespect, maar meestal zijn terroriserende pubers niet de kinderen uit een gelukkig gezin en zit er voor velen dus een andere reden achter.
Om ze weer in goede banen te leiden moet je kijken naar wat hun wel interreseert, dat is meestal hetgeen waar ze het het minst over hebben of juist mee omgaan alsof het ze juist niks kan schelen.

Ik weet niet vanuit welk oogpunt je dit bedoeld, wil je ervoor zorgen dat de pubers geholpen worden of zoek je iets dat in het algemeen moeilijke pubers een zete in de goede weg geeft. Veel dingen zijn namelijk wel persoonsgebonden.

Spullen slopen (van anderen) wist vaak op een gebrek aan inlevingsvermogen. Als ze iets kapot maken dat van een ander is, of weggooien, moet je laten blijken dat dit niet hoort, omdat ook al zou jij boos zijn, je dan ook niet zijn/haar spullen gaat slopen of weggooien.
Ze moeten beseffen dat het niet alleen niet leuk is voor de ander, maar ook dat ze daardoor geen vrienden maken of ze zelfs kwijtraken.
Toch eerlijk gezegd zie ik het nog steeds als individuele zaken en het terroriserende gedrag als een veelvoorkomende reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je ouder of niet?
Wanneer je ouder bent kun je hulp vragen voor jongeren die risico lopen om met justitie in aanraking te komen. Anders ouders er op aanspreken en kun je evt melding doen bij meldpunt kindermishandeling of politie, wijkagent.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze verder laten opgroeien. Als ze de puberteit echt voorbij zijn, gedragen ze zich vaak al (iets) beter.
Voor nu: negeren, je niet laten opnaaien, bij duidelijk aanwijsbare dingen de politie bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De moeder inschakelen. Als dat niet helpt de oma inschakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of de vader en de opa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, vrouwen hebben meer gezag over de kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar baseer je dat op?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een goede vraag op zich
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zowel man als vrouw kan overwicht hebben, maar je moet niet aarzelen in je reactie. wat je zegt moet je ook doen, want na 1 loos dreigement komen er 99 van de 100 keer meer. ze moeten weten waar ze aan toe zijn. verbieden heeft geen zin, maar laat wel weten dat als het weer voor zal komen dat er dan een minder prettige reactie van jou kant tegenover staat. rustig en vriendelijk blijven, maar een dag binnen blijven. de volgende keer 2 en hang er een max aan. lekker duidelijk de grenzen stellen zodat ze weten wat wel en niet kan, en wat hier tegenover staat.
Ik heb daar een simpel antwoord voor, ook al krijg ik hierover felle kritiek.
Gewoon lijfstraffen invoeren het is goedkoop, vooral in deze tijd van crisis en effectief.
Geen onderzoeken nodig van suffe ambtenaren zoals psychiaters maatschappelijk werkers etc.
Kijk maar naar bijv die criminele marokkaantjes: in hun eigen land doen ze dat niet want ze weten deksels goed dat ze klappen krijgen als ze de boel vernielen etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe eerst zelf maar eens onderzoek naar de effectiviteit ervan: die is vrijwel nihil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Strenger straffen heeft geen afschrikwekkende werking.
Geweld geeft geweld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol Zij zijn slachtoffer hoe stom het ook klinkt. Als dit normaal gedrag is voor pubers zouden ze het zelf ook als prettig ervaren en dat doen ze niet. Dit is het effect van opvoeding en omgeving. Tis zo simpel. Tuurlijk kan je ze in het gareel slaan. Maar bedenk eerst eens in welke wereld je wilt leven. Een wereld waar je elke x achterom moet kijken of een wereld waarin we mekaar kunnen vertrouwen. Jou denkwijze lijd niks anders dan een gewelddadige omgeving. Voor jou en andere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Gewoon lijfstraffen invoeren" zou dan door de hele maatschappij geaccepteerd moeten zijn, dan pas werkt het. En dat gaat jaren en miljarden kosten en het lijkt me bovendien niet wenselijk. Te veel Heinlein gelezen?
Stemmen op een partij die dit probleem als prioriteit op hun programma hebben staan. En hopen dat de politie eens de middelen in mag zetten , waar respect mee afgedongen kan worden .Zelf er aan beginnen / praten zou kunnen werken mits je het cool kan brengen. Echter verplaatst het probleem zich alleen maar. Hoe dan ook zijn zulke pubers al zo ver dat ze in ieder geval met hun foute vriendjes gescheiden moeten worden. En dat zou alleen als ouder opgelost kunnen worden door te verhuizen, of het te drastische op te sluiten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En HOE willen die partijen dat dan oplossen? Want het hoe is toch wel essentieel lijkt me.
Frimu2
12 jaar geleden
Meer prioriteit stellen aan dit soort problemen dan verkeersbekeuringen uitschijven zou al een begin zijn.
Laat die herrieschoppers maar door werk cq taakstraffen het te kort aan bekeuringinkomsten compenseren ! Nou ja ...kom maar weer op met die linkse minnetjes.
Die krijg jij niet in het gareel.
Daar ben je dan mooi klaar mee hè? Maar echt, als deze pubers niet onder de indruk zijn van justitie en politie dan kan jij er ook nog weinig mee. Wel kun je blijven melden, het zou kunnen dat vroeg of laat toch ingegrepen word.
Bel ook eens met de gemeente, misschien willen die overwegen om hier een jongerenwerker op te zetten.

Belangrijker voor jou is nu : hoe krijg ik mezelf in het gareel, maar dat houd dan eigenlijk vooral in: hoe kan ik hier zelf het beste mee omgaan? Je moet bij jezelf blijven en je niet gek laten maken. Dit zijn pubers, ze gedragen zich zo en dat heeft op zich niets met jou te maken, trek het je niet persoonlijk aan. Blijf rustig en probeer overlast zoveel mogelijk te negeren. Zo nodig moet je natuurlijk wel een melding doen bij de politie.
Sterkte.