Ben ik helderziend?

Ik heb heel vaak als iets me echt bezig houd of gewoon helemaal niet, dat ik beelden binnenkrijg, die op dat moment gebeuren op een heel andere plek. Bijvoorbeeld: Laatst toen ik een (bijna) dode muis in de tuin vond, wou ik hem gaan helpen maar van mijn vader mocht dat niet, dus toen hij weg was, heb ik opgezocht wat ik moest doen en toen hij weg was dus gedaan. Maar toen ik aan de comp. zat, kreeg ik het beeld van een dode muis binnen. Zomaar uit het niets!!! En iets zei me toen dat hij dood was. Ook een keer toen mijn broertje in het ziekenhuis was en ik daarbij, ging mijn broertje zogenaamd naar de "speelkamer". Ik was toen 6, dus mijn ouders wouden niet dat ik wist dat Timmy aan een drain bevestigt werd. Toch op dat 'ene' moment kreeg ik een beeld binnen wat toen gemaakt werd met de fotocamera van mijn moeder. Ik keek toen later toen mijn ouders WEER weg waren, (maar toen echt naar de speelkamer, heb het zelf gecheckt ;-) ) heb ik dus daarop gekeken en ik zag daar, op het beeldscherm, PRECIES HETZELFDE BEELD!!! Ik was echt geshockt, en ik vond het gewoon BIZAR... Kan iemand me helpen? Er zijn wel nog meer van die situaties geweest, maar ik kan ze niet allemaal herinneren. Maar KAN IEMAND ME HELPEN??!! Ik wil het graag weten, omdat die situaties steeds meer voorkomen, ook al ben ik pas 10 jaar...
Xx.

Toegevoegd na 14 minuten:
**ik lachde spontaan naar een bankje en had t gevoel alsof er een man zat, en alsof die terug lachde... Bizar...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

ten eerste hoeft niemand je te helpen want er is niets engs aan de hand, je kan rustig blijven ademen hoor :)

het zou fijn zijn als iemand je zou begrijpen, en je wat duidelijkheid kan verschaffen, maar denk dat je voor jezelf de boel net op moet blazen.
dingen zijn niet eng, bizar, maar minder gebruikelijk dan normaal.
ga er dus niet aan je verstand twijfelen.

ten eerste is het mogelijk dat je je niet bewust bent van alles wat er in je brein afspeelt. dan kan er ineens een beeld naar boven komen. zoals het muisje.
ten 2e zijn kinderen een ster in het oppakken van signalen die buiten het gangbare omgaan (je ouders zeggen het ene, maar laten het andere zien, nerveus, wegkijken, praten op een andere toon, andere lichaamshouding, etc)

wat het lachen naar een bankje betreft, was dat OMdat je het gevoel had dat er een man zat, of lachte je spontaan en was het daarNA alsof er een man zat.

ik denk dat hier een heel groot verschil in kan zitten namelijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
ach, je vraag.

je bent helderziend als je het zo wil opvatten.
je bent niet helderziend als je vind dat je gewoon jij bent, maar dingen hebt die minder voorkomen dan bij anderen.

t dus maar net jou JIJ het noemt, en wat anderen gaan roepen over jou. mijn antwoord is dan ook

dat zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord. Ik noem het dus wel helderziend zijn... Maar ik vind het niet zo erg... Het is iets, maar ik hou het verborgen, zodat ze me niet gaan uitlachen. Mijn ouders hebben dat wel gedaan maar dan op een andere manier... Maar ik vind het niet erg omdat het iets is, dat me bijzonder maakt, en anders dan anderen. Nogmaals bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (4)

Je zal het zelf moeten doen. Als het zo is is het een gave. Niks om bang voor te zijn. In veel gevallen zal het je helpen om beslissingen te nemen. In sommige gevallen zal je mensen kunnen helpen. Veel mensen zullen je niet begrijpen maar je bent niet de enige. Als je voelsprieten goed werken weet jij al wie je serieus kan nemen en wie je uit de weg moet gaan.
En neem van mij aan er zijn meer mensen, ook jonge, die enige soort van helderziendheid in zich hebben zonder dat ze het weten. En vaak ook ontkennen omdat ze niet weten hoe ermee om te gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik geef niet echt een antwoord:P
Maar misschien moet je het eens met je ouders bespreken?
Zij staan het dichtst bij je en zullen dan waarschijnlijk wel willen aanhoren wat je dwars zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...mmmm....uitleg waarom 3 maal een slechte reactie misschien?
1/7 van de vrouwen zijn helderziend, meeste vizoenen zijn in de dromen. Je bent gelukkig niet de enige..

ik heb hier een link om het te trainen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal je meteen uit de droom helpen: helderziendheid bestaat niet.
Ik denk dat je fantasie in deze situaties op de loop is gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat goed dat jij alle antwoorden hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat voor jou helderziend is kan voor een ander logisch te verklaren zijn, zonder zweverig gedoe. dat is punt 1 punt 2
fantasie is dus niet per definitie op de loop gegaan. (bij jou waarschijnlijk wel met dit denkbeeld) punt 3 is er niet,
wel een dikke min voor deze reactie die op niets anders berust dan #JOUW# invulling van het woord 'helderziend' en wat je hierbij denkt over anderen.
Ja, volgens mij ben je echt helderziend. Er is zo'n serie 'de zesde zintuig'. proffesionele mensen daar helpen mensen met een gave en het helpt!