Bad dream of visioen??

Nu ben ik niet bang aangelegd, maar kreeg vandaag een vreemd SMS'je van een neef van me: "Hoe het gaat!?!"
Ja, goed. Want? "Euhm sja, beetje rot, maar heb gedroomd dat je kanker hebt en heb de hele nacht niet kunnen slapen"!
Nou, prachtig!! Nu voel ik me niet geroepen om meteen groot alarm te slaan maar zoek wel een verklaring? Mijn neef en
ik komen uit een hele grote familie. Hebben een redelijk goede band en zien ons gemiddeld 5 keer per jaar. Geen drugs
in het spel (zover ik weet). Wie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst, thanks allen! @Mooij: Een nummer wat hem aan mij liet denken? Kan me zo 1,2,3 niks bedenken. ZOals eerder gepost, we zien elkaar 4-5 keer per jaar. En meestal ook kort. En echt zorgen, mwa, niet echt. Heb dit nooit eerder meegemaakt, dus vind het onverklaarbaar. Gezien mijn grijze massa altijd volle toeren draait, ga ik weer piekeren hoe dit mogelijk is.
@Danielle: Als alle dromen uit zouden komen dan.....nou ja, laat ook maar. :) Vind het wel erg vaag. Ik heb nog nooit, zover ik mij kan herinneren, over een neef gedroomd, zeker niet in dit context.
@Arzukoca: Ik en stress? Menig één schrink buigt zich er nog steeds over dat ik nog niet met de benen in de lucht lig. ;)

Het beste antwoord

Ik kan je gerust stellen, dit is niet de manier om via een visioen boodschappen door te geven.
Het is niet meer dan een droom, wel een vervelende droom en eigenlijk zinloos van je neef dit zo door te geven.
Maar ook hij is hier erg van geschrokken en moest dat even kwijt, praat er met hem even over, verwijt hem niets, het was goed bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
... Jah, hij vroeg dus alleen of alles goed met haar ging,
Vervolgens gaf hij een verklaring voor de plotselinge interesse.
Daar is niks verkeerds aan, toch?
Het was wel 'zinloos' van hem geweest als hij in paniek had opgebeld met het bericht dat ze kanker heeft of krijgt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik begrijp je, maar wat is dan het nut van het vertellen van die akelige droom?
Ik droom wel eens dat er een atoombom ontploft boven Nederland, maar het heeft geen zin dit aan anderen te vertellen, als het nooit zal gebeuren, heeft het geen zin, als het wel zal gebeuren, kan je er toch ook niets aan doen.
Dus laat ik de dingen komen zoals ze komen. In je vraag zeg je trouwens dat het om je zelf ging, nu lees ik dat het om 'haar' ging, dan is de vraag al heel anders, als het dus niet zo direct was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een haar? :-) Of ik ben de draad kwijt. Bedankt voor jullie reacties!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het begint een haar loos visioen te worden ;-)

Andere antwoorden (6)

Alle mensen die in het paranormale geloven zullen het als een teken zien, en je zou maar beter naar een dokter kunnen gaan, maar... waarschijnlijk had je neef die dag een nummer gehoord wat hem aan jou deed denken, en een documentaire gezien over kanker (of zoiets). Maak je geen zorgen, en als je er echt niet van kan slapen ga je even langs de dokter..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je daar een beetje een rot gevoel van krijgt. Maar ik droom vaak van mensen dat ze zwanger zijn, en dat zijn ze toch echt niet.
Dus ik zou proberen me er maar over heen zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er niet te veel waarde aan hechten. Het is maar een droom als je er te lang over gaat piekeren zul hè vanzelf wel in de stress raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik droomde vannacht dat er stripfiguren tot leven kwamen en met zwaarden en lightsabers op me af kwamen.. Ga er niet echt vanuit dat dit in de nabije toekomst gaat gebeuren.. Zou er dus niet te veel achter zoeken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
You never know!! ;)
je moet leren om het verschil te weten tussen een visioen en een normale droom. een visioen is veel duidelijker en zie je altijd van een vast punt. en in een droom kun je jezelf nog wel eens zien en gebeuren er onmogelijke dingen meestal.
ik heb zelf ook heel vaak visioenen en ik heb geleerd om er van te profiteren (geloof het of niet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat jouw neef een droom over jouw had waarin je kanker hebt, is niet de hele droom. Kijk een nare droom komt mesetal door ondrukte gevoelens die proberen eruit te komen in je slaap omdat je ze overdag verdrukt. De enigste reden die ik me kan bedenken waarom hij zou dromen dat jij kanker hebt is omdat hij je misschien juist weinig ziet en/of bang is je kwijt te raken. Maar ook dit klinkt misschien niet echt logisch als je elkaar regelmatig ziet en je dus niet onbewust blijft afvragen hoe het met zo iemand gaat.

Zelf droom ik best veel, en ook vaak zat dat ik niet droom. Zo ben ik zeker van visioenen omdat ik duidelijk heb gezien dat het er is. 2 keer over zelf gedroomt dat ik ineens geld had, ik wist niet waarom en de dag daarna lag er een envelop op ode deurmat met de uitleg... geld dat ik niet verwachte.

Je kunt kanker hebben, bij mijn neef is het laatst ontdekt hij is in de 30 en hij voelt totaal geen pijn en ze weten ook niet waar het zit maar het is al helemaal uitgezaait. Denk niet da tik je angst aan wil jagen want dat bedoel ik niet! maar meer dat je er rekening mee moet houden dat het KAN. en ik moet toch zeggen dat het erg vreemd is hoor.. in eerste instantie zegt mijn intuitie pas dat ik iemand echt iets moet vertellen, als de droom heel erg sterk is. Anders maak je anderen onnodig bang.
Doe het niet af als onzin, en ga er ook niet geheel op in, is mijn antwoord.
Je dokter zal je niet serieus nemen als je aankomt met 'me neef droomde da tik kanker heb dus ik wil een onderzoek' en dat maakt het denk ik erg lastig...

Misschien moet je je neef eens meer vragen over de droom, het gevoel erbij is ook erg belangrijk. ik kan zijn droom hetlaas niet zien en niet beoordelen maar als hij het zeker weet, zou ik het serieus nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, daar schrik ik niet van hoor. Ben maar niet bang. Inmiddels is het lijstje met kanker om me heen flink aan het groeien. Jonge mensen, oude(re) mensen. Ik heb vriend en familie verloren door de gevolgen van kanker en de laatste 5 jaar is er altijd wel iemand strijdend. Dat ik het kan hebben realiseer ik me in gepaste mate. Maar dat geldt voor iedereen welke dit bericht leest (en andere). Ik heb mijn neef de dag na zijn telefoontje kort gesproken. Enige wat hij erover zei is dat het net echt leek. Tja, dan kan. Heb ik ook wel eens gehad wat niet betekend dat het een visioen is. Wat ik me echter afvraag is weet je als mens, dit is geen droom maar een visioen? Wat is het verschil?? Wanneer weet je, dit was geen droom!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je voelt het! en elk stukje van alles dat je bent. vooral mensen die erg zelfbewust en gevoelig zijn merken dit. Je meot begrijpen wat een visioen is. het is een boodschap van een ander hoogbewustzijn dat jouw in goede zin word gegeven om te helpen. Dit is zo een.. puur iets dat je je er ja, doro geraakt voelt. je voelt iets. dat iets dat vaak door mensen niet in woorden uitgelegd kan worden.
eerst meot je weten wat een visioen is en wat een 'gewone' droom is, wat het betekent en hoe het zich uit. Dan kun je aan de droom zelf zien, of het wel klopt, gaat het om iets da tje hebt meegemaakt of waar je even niet bij stilstaat? Of heeft het inderdaad betrekking op iemand of iets dat helemaal niet in je plaatje thuis hoort. Ik ben erg gevoelig en merk gewoon dat waar ik om vraag ik dat ook krijg. Al sik mij afvraag hoe het met iemand gaat dan kom ik die gebruikelijk op een bijzonder 'toevallige' manier tegen op een moment dat ze je steun nou net goed kunnen gebruiken.
Dit soort dingen voelen voor mij net zo als in een visioen, daardoor herken ik het gevoel dat gepaard gaat bij een hoog bewustzijn dat zich met die van jouw 'bemoeid'.
Overigens gaan de meeste visioenen minder plotseling dan je denkt, 'ze' (degene waar het visioen vandaan komt) mag zich niet mengen in de wil van de vrije mens dus eenmaal ontvangen is het wel de bedoeling dat er iets mee gedaan word.
Echter moet je dan wel zeker weten dat het een visioen was anders maken je fouten met grote gevolgen van dien!