wie heeft dit ooit gedroomd?

een van de dromen die ik nooit vergeet is de droom waar de maan op de aarde zou gaan storten. de paniek is onbeschrijvbaar,ik zag de volle maan steeds groter worden, het is werkelijkwaar angstjagend gevoel
ik werd wakker nogsteeds trillend van de schrik...
heeft een droom altijd met de werklijkheid te maken, en hoe komt dat baby's ook nachtmarries krijgen? mijn zoontje 1 en half jaar oud wordt wel's gillend wakker van zijn slaap en je ziet gelijk aan zijn houding en ogen dat ie enge droom heeft gehad?

Hoe lang duurt een droom, en waarom weet je van de een droom alles te herinneren en van de andere niets ?
heeft de religie dit fenomeen verklaard?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een droom van 20 seconden is al een forse te noemen... Een klein kind droomt niet zo vaak, zeker niet een van 1½ jaar oud... Wat vaak bij zulke kinderen gebeurt is dat ze wakker worden te snel de fasen van wakker worden doorlopen, dan kunnen ze in herinnering voelen hoe het is om verlamd te zijn... In diepe slaap ben je verlamd... En als de droomslaap heel kort is en waken snel omhoog komt, kan er in ervaring dat verlamd zijn nog leven... En dat is akelig, normaal moet je dat niet kunnen voelen, maar zo´n kleine kan dat vaak wel... Dan is het vaak een droom, van er kwam een draak aan lopen en ik kon niet bewegen en niet wegrennen, dan weet je als ouder dat zoiets dergelijks aan de hand is, zoals hierboven besproken... Dan is de oplossing, afleiden (ablenken, duits) en geen extra aandacht geven... In het nu brengen dat kind...

Dat hangt af van of een kind wil blijven kijken of niet, herinnert het de droom dan is het dus een kijker naar dat wat is...

Toegevoegd op 22-06-2009 20:13:21
Jouw specifieke droom ken ik in eigen ervaring niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

http://www.droominfo.nl/index.php?c=droomwoordenboek&m=search&droom=Maan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dit nooit gedroomd, gelukkig! Lijkt me inderdaad redelijk angstaanjagend...
Maar je weet, Marco Borsato zong eens: De meeste dromen zijn bedrog!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat nooit gedroomd, maar ik heb wel Majora's Mask gespeeld, en dat was grotendeels hetzelfde scenario.

De reden waarom je je niet alle dromen herinnert, heeft grotendeels te maken met je mate van gewektheid gedurende de droom. Als je droomt terwijl je tegen wakker aanzit, zul je je de droom makkelijker herinneren dan wanneer droomt midden in je slaap. Even voor de duidelijkeid - dan refereer ik aan de tijd van ontwaken, je herinnert je dromen het beste als je gedurende de droom wakker wordt. Dromen die "klaar" zijn nét voor je wakker wordt geven wel het gevoel "ik heb gedroomd", maar niet de herinnering (in elk geval niet gedetailleerd) van wát, precies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw droom is precies hetzelfde als mijn droom, ik heb het zelfs 2 keer gedroomd in de afgelopen jaren.
Het enige verschil is dat het niet de maan was maar een gigantische meteoriet.
Inderdaad enorm beangstigend, het idee dat het binnenkort afgelopen is met alle leven op aarde.
In mijn droom was het zelfs op tv, en de mensen gingen gelaten staan wachten op het einde der tijden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poeh.. wat een droom!
En wat een boel vragen..
Ik heb zoiets nooit gedroomd.
Een baby verwerkt natuurlijk ook zo zijn dingen van die dag. En zoals ie overdag van iets kan schrikken kan hij dat in zijn slaap ook. Ik geloof wel pas vanaf een maandje of 4.