Met brain training Miss. Haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je kan je iqtot 4 hoger trainen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, iedereen kan zijn/haar IQ door training verhogen, maar als je echt laagbegaafd bent dan word je nooit een einstein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar er is meer dan alleen iq. Goede sociale vaardigheden zijn denk ik belangrijker dan een paar punten hoger op een iq test.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel iets te trainen, maar met een laag iq heb je een beperktere capaciteit...dus zal het nooit heel veel hoger worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles is winst...
Kennis verhogen kan positief werken. Maar IQ wordt gemeten over het geheel.

Je hebt verbaal IQ, performaal IQ en totaal IQ.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met Dr XXXX braintraining is dat onderzocht.
Het werkt niet (significant)
wat wel werkte is het oplossen van Sudoku puzzels is gebleken.
Toch is het maar beperkt mogelijk je IQ te verhogen.
Als je het een veel doet , laat je daar iets anders voor, waardoor je gemiddeld gezien niet 9veel ) vooruit komt.
Als je echter veel nadenkt, oplost, onderzoekt en op andere wijze bewust bezig bent wordt je wel slimmer.
Je hersenen slijten alleen als je ze NIET gebruikt.
Ook CANABIS etc. doet je IQ dalen.
Voorheen dacht met dat je met SSRI antidepressiemiddelen een hoger IQ kreeg, omdat het de vorming van synapsen tussen de hersencellen zou doen toenemen.
Nu echter zijn er aanwijzingen dat SSRI's andere problemen veroorzaken welke je IQ weer NIET ten goede zouden doen komen.
Gebruik gewoon goed je verstand,
zelfs Einstein en Stephen Hawking beweren dat intelligentie een zwaar overschat fenomeen is.
Zij zouden dat kunnen weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn professoren,die toen ze jong waren een laag IQ hadden,maar nu zoals ik al zei professor zijn .Door inderdaad leren,dingen uitzoeken,lezen(leerboeken)enz.dit had Bastanovum al geschreven.Ik heb dit zelf ook gedaan,vroeger op school was het een pijnhoop met alle vakken,ik kon het gewoon niet.Nu help ik mensen met de belasting formulieren invullen,en schrijf ik brieven naar de griffier en rechters enz.Dus er gewoon voor gaan.