Toen ik jong was, tijdens mijn studententijd, stelde ik altijd de vraag: wat is de zin van het leven?

Nu ik kinderen 'heb' stel ik die vraag nooit meer. Wat is jullie mening over het zin van het leven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt misschien de zin van jou leven gevonden..

Het beste antwoord

Voor mij is de absolute zin van het leven Liefde.

Liefde delen, vermenigvuldigen, geven en ontvangen. Zonder liefde is er geen zin van het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist

Andere antwoorden (11)

De zin van het leven is het benutten van talenten die je hebt, om zo het beste uit jezelf te halen, voor jezelf en voor een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zin van het leven is zingeving. Het zoeken naar de zin, de bedoeling of het doel van het leven of van grote gebeurtenissen in het leven, of het trachten dit doel zelf te scheppen.

Toegevoegd op 16-06-2009 22:33:07
Grappig ik lees nu pas je toevoeging:
"Nu ik kinderen ‘heb’ stel ik die vraag nooit meer."

Dat is mooi! je hebt de zingeving ingevuld en bent op dit moment tevreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat je moet accepteren, dat het eigenlijk geen zin heeft, en daar binnenin het beste van maken.

Toegevoegd op 16-06-2009 22:32:41
Je kan net zo goed vragen, "Wat is de zin van de dood?" Kan ik ook niet ontdekken namelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen zin van het leven, of de zin van het leven is onzin...

Het leven is zo vrij, dat wij er zelf zin aan mogen verlenen... Dat is toch het mooiste wat er is...

Het leven is zinloos zolang jij er geen zin aan verleent...
Maak kinderen de zin van je leven, of carrière, of rijk worden, of machtig worden, of een hele goede zanger, of een kampioen hardlopen, het maakt niet uit, dat mag je nog steeds zelf bepalen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt toch niet alles zelf bepalen? Kinderen krijgen, rijk en machtig worden, kampioen... dit is niet voor iedereen weggelegd hoe graag je het ook zou willen en hoezeer je je best ervoor doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar je kunt het wel als een doel als een zingeving maken, of het lukt is dan weer een andere zaak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk, dank je. Ik heb je overigens geen -1 gegeven op je antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
No problem, ik zie dat al niet meer, dat is dan weer het voordeel... Ik lijk wilders wel, die ziet ook geen kritiek meer...
De zin van het leven is het leven zelf.

Daarom geniet ik er ook zo graag van.
Ik heb me hier zelf ook een tijd mee bezig gehouden. Dit heeft misschien wel geresulteerd in bepaalde keuzes die ik gemaakt heb.

Mijn mening: Sta er niet al te lang bij stil maar doe wat goed voor je is.

Toegevoegd op 16-06-2009 22:44:34
Ik haal zin uit het leven en heb zin in het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige zin van het leven is om liefde te schenken aan alles en allen om je heen.
Alles is liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zie ik het ook, +1
Dat ik in Jezus geloof, naar Zijn wil handel, en dat ik van Hem leer om naar een ander om te zien. En mijn naaste lief te hebben als mezelf.

Zo zie ik het zelf ook.
Als iedereen dat nou 'ns deed..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat er een algemeen doel achter het leven zitten. Je kan wel zelf een aantal doelen stellen. Ik denk dat het mooiste is dat als je, hopelijk, een jaar of 75/80 wordt en je op je sterfbed ligt en de film van je leven langs je heen ziet gaan, dat je dan voldaan kan terugkijken op je leven. Dat je uiteindelijk met een goed gevoel de dood tegemoet kan treden.

Toegevoegd op 16-06-2009 23:10:54
Overigens is deze vraag vaker gesteld (natuurlijk zou ik bijna zeggen) dus voor meer ideeën, zie de andere vragen. Bij mij verschijnen die onderaan maar anders kan je de zoekfunctie linksboven gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik jong was wist ik dat nog niet. Nu ik ouder ben wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zin van leven... daar ga je over nadenken op het moment dat je leven verandert. Studeren, Trouwen, Van baan veradneren...

Bij iedere verandering verandert de zin van het leven.

Voor mij een belangrijk uitgangspunt is: "leave the future someting to remember'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leven wordt je in gezet, of je wil of niet.
Daarna ga je denken , wat doe ik hier?
Waarom moet ik naar school, wat heb ik er aan?
Waarom moet ik altijd weer naar mijn baas, ook als ik geen zin heb?
Als ik ouder wordt wat dan?

Tot dat je verlieft wordt! Dat zet alles op zijn kop.
Dan komt er een gezinnetje en misschien ook kindjes.
De zin van het leven is dan het leven zelf.
Niet iedereen mag er van proeven.
Voor sommige gaat het mis.
Dan is de vraag in alle heftigheid terug.
Voor anderen is de zin van het leven , juist deze mensen helpen, we hebben niet allemaal een plaatsje voorin.