Wie kent mijn afwijking? Ik kan niet tegen de houtjes die in ijsjes verwerkt zijn.

Mijn handen gaan op slot als ik het aanraak, een dof gevoel maar geirriteerd gevoel gaat door mijn botten en ik krijg overal kippevel. Bovendien krijg ik een gevoel in mijn tanden alsof er iemand met prikkeldraad mijn tanden heeft geflost. Heeft iemand anders dat ook en hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Lopendvuurtje
Je kunt me veel wijs maken, maar dit niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het juist bij het waterijs zelf. Dat gaat echt door merg en been als ik dat mijn mijn tanden aanraak. Ik snap ook niet hoe sommige mensen daarop kunnen bijten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duidelijk geval van ijshoutfobie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me er iets bij voorstellen. Bijvoorbeeld met je nagel over het hout gaan kan kippenvel opleveren.

Het beste antwoord

Ik heb het met mensen die hun nagels vijlen. Precies dat gevoel dat je aangeeft (behalve het feit dat ik de vijlende persoon niet aanraak). Een nagelvijl moet ik niet aanraken. Daar kun je me helemaal krankjorum mee krijgen.

Zal dus toch iets zijn wat de mens eigen is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

hihi ik ken dat maar ik heb het met heel wat anders.
ik heb dat met knopen. ik heb niets van je met knoopjes dicht moet doen.
het is een soort smetvrees maar dan heel anders. het heeft wel een naam. ben vergeten welke zal weer eens aan dok vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoera! Ik ben niet de enige. Laat het me ajb weten als je de naam weet (niet dat ik er dan iets aan heb, maar toch...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ook met knopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi dan ben je de 1e die ik ken :-D buiten bij dan ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik wist ook niet dat er meer van ons waren ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tijd voor het antiknopen forum ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, ben benieuwd hoeveel leden we zullen krijgen... is toch vrij zeldzaam deze fobie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leden mm idd jij en ik dan haha. maar goed er zal vast een percentage mensen zijn die het hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even testen: knoop in de douche?
ik vind die houtjes ook heel erg. ik krijg dus altijd kippevel.
ook als ik andere mensen aan die stokje zie likken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gevoel wat je verteld klinkt als een allergie. Niet echt als een fobie want dat stokje heb je in je hand en gaat in je mond.