Wat is er aan de hand als je gevoel je niets meer zegt?

Als je je gevoel niet denkt te kunnen vertrouwen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan heb je een probleem.
Van nature is je gevoel je gids in het leven.
Luister je onvoldoende naar je gevoel dan neemt het verstand het over.
Je zet dan zelf je gevoel aan de kant.
Je moet weer terug naar af, alles eens op een rijtje zetten en probeer te ontdekken waar het mis ging.
De teller zet je weer op nul en daarna laat je , je gevoel weer terug komen.
Krijg daar weer vertrouwen in, maar heb veel geduld, dat duurt wel even.
Leer begrijpen waar en wanneer het mis ging.
Vraag om hulp als je het niet alleen kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat laat zien dat je in verwarring bent en rust moet nemen...

Je moet je gevoel vertrouwen anders raak je dissociatief... en dat is niet bevorderlijk voor je functioneren...

Ga zitten en voel... Dat wat er is, is ok... Ik ga in een uur met mijn partner naar de operatietafel, ik vertrouw op mijn gevoel en laat het zoals het is, ik geef me over aan dat wat is... Ik geniet van alles en ben dronken van geluk...

Geniet, zolang je nog kan... en vertrouw op het bestaan... Je krijgt er onmiddellijk geluk voor terug... Daarom dat het goed voelt, omdat het goed is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij snapt dat heel goed hé... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zo mijn eigen manieren en visies en weet dat die met ouder worden of door gebeurtenissen kunnen veranderen. Maar nog meer ik besef dat anderen anders leven en ben daar retenieuwsgierig naar. Heerlijk! :)
dan ben je (hopelijk tijdelijk) ongevoelig, je bent met andere zaken (dus zaken) bezig. Kortom je bent om de een of andere reden jezelf niet meer, maar dat weet jij alleen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je je zelf kwijt en moet je jezelf weer terugvinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gevoel komt in pieken en dalen, en jij zit nu even in een dal. Blijkbaar heb je nu even rust en tijd voor jezelf nodig, misschien spelen er belangrijke dingen en wil je daarom juist teveel op je gevoel kunnen vertrouwen. Laat je verstand het even overnemen, het gevoel is echt niet weg en komt vast weer terug zonder dat je het hoeft te forceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Als je je gevoel niet denkt te kunnen vertrouwen?"

Je denkt het... dat is twijfel tussen gevoel en verstand.

Men kan aan alles (ook het zintuiglijk waarneembare) twijfelen, behalve aan het feit dat aan alles te twijfelen valt. Het is zeker dat ik op dit moment twijfel, dus dat ik denk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja juist, het gebeurt als te veel op je af komt. Of als je tot inzocht komt dat iets waardevols waardeloos wordt.. dan ga je aan alles twijfelen.
Aan het alarm trekken en alles laten vallen in functie van die ene prioriteit : de reden kunnen veelvuldig zijn : depressie, mid-life crisis, existentiële problematiek, gezondheid, te hevige stressperiode : ik ben onmachtig dit in te schatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je dan misschien depressief wordt.Misschien moet je even tijd voor jezelf nemen,veel in open lucht bewegen, en er over praten met iemand die je kan vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag jezelf eerst af of en wanneer je er last van hebt. Schroom niet om hulp in te roepen (verwijzing via huisarts) zodat je niet in een negatieve viciueuze cirkel komt. Een professioneel iemand kan jou goed beoordelen en helpen.