Het is wetenschappelijk bewezen dat het bijhouden van een dagboek goed is voor je (geestelijke) gezondheid.
Verder zou je lid kunnen worden van een internetforum, waar je regelmatig even langsgaat om te kletsen.
En je zou ook vrienden kunnen proberen te maken door op een sportclub/hobbyclub te gaan of naar het buurtcentrum of vrijwilligerswerk doen.
Google eens op 'eenzaamheid' en je komt vast veel tips tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

-- Leer iemand kennen bij wie je je gevoel kunt uiten.

-- Intensiveer de band met de mensen die je al kent, zodat je na een tijdje vanzelf je gevoel kunt uiten.

-- Uit gewoon je gevoel eens bij mensen die je al kent. Goede kans dat ze jou opeens als "mens" zien, en niet meer als iemand die nauwelijks te peilen is.

-- Ga schrijven. Een boek of een blog.

-- Word actief op forums waar onderwerpen ter sprake komen die jou aanspreken.

Toegevoegd na 54 seconden:
Nu ik mijn antwoord zo teruglees, denk ik dat mijn derde tip wel eens de meest waardevolle zou kunnen zijn.

Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf beoordelen. Jij kent jezelf en jouw situatie beter dan ik.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Goeie tips en goed omschreven!
KennisDelen
13 jaar geleden
Mee eens, goeie tips. Dank (ik heb weliswaar niet de vraag gesteld, maar als je 't niet erg vindt dan doe ik er ook m'n voordeel mee ;-)
Cryofiel
13 jaar geleden
Fijn deze twee reacties te lezen! @KennisDelen, natuurlijk, GV is er juist voor bedoeld kennis (en tips) te delen, zodat zoveel mogelijk mensen er hun voordeel mee kunnen doen. Ga dus vooral je gang! :-)
Inderdaad is het opschrijven van hetgeen jou bezig houdt een goede manier om dingen te overzien. Je krijgt geen weerwoord maar je schrijft misschien je ei zo neer dat je het begrijpt.
Door een vraag neer te schrijven, bedenk je vaak zelf al het antwoord. Probeer het maar eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt misschien heel raar, maar praat eens tegen je huisdier. Die kun je er altijd op vertrouwen dat die niks doorverteld en je praat in ieder geval tegen een levend wezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje
-Je kan een dagboek of een blog beginnen
-Je kan tegen je hond/kat/goudvis praten
-Je kan natuurlijk ook iets inspreken om zo lekker te ranten en je ei kwijt te kunnen
-Je kunt je ei kwijt in iets creatiefs of sport of iets anders. Zo kan je al je energie en alles wat je dwarszit omzetten in iets anders (zweet ofzo ^_^ )

Als dit allemaal niet helpt kan je natuurlijk ook bij een professional zoals een psycholoog terecht, hoewel je daar dan wel weer geld aan kwijt bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve hardlopen is sporten in de winter ook zelden gratis. Helaas.
Ga schrijven over je gevoelens, ga muziek maken, borden kapot gooien, taarten bakken, alles waar je gevoel in kunt leggen. Praat tegen een huisdier, sla tegen een boksbal, vrij intens met iemand, dans je helemaal suf, ga bij een schietclub, knuffel je teddybeer, zet je speakers op max en zing keihard met je favoriete nummer mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga liedjes schrijven over wat je beweegt.
Ga tekenen of schilderen wat je voelt.
Ga naar een psychologiesite en vertel je verhaal.
Ga iets kleien waarin je je uit.
13 jaar geleden
je kan sensoor bellen, 24 uur per dag.
deze mensen zitten er voor om een luisterend oor te bieden aan mensen die daar om wat voor reden dan ook behoefte aan hebben.
13 jaar geleden
Er is al heel veel gezegd, maar de allerbeste vorm om je gevoel te uiten is opschrijven, en hardop aan jezelf voorlezen!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om gewone alledaagse huis-tuin en keukengevoelens gaat (om het maar even een beetje raar uit te drukken) kun je ze uiteraard prima aan jezelf kwijt (dagboek), of anoniem aan wie het maar horen wil (Internet).

Zit de behoefte aan een luisterend oor (en een gesprekspartner) dieper, en kun je echt niet zo snel aan vrienden, kennissen of familie komen, dan is er altijd nog de 'professionele' 'vriend' in de vorm van een psycholoog of levenscoach. En zo iemand kan je ook handvatten en aanknopingspunten geven om iets meer van een sociaal netwerk op te bouwen, zodat je ook 'IRL' met je gevoelens en problemen en ideeën terecht kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Heel hard gaan schreeuwen in een bos
- Schilderen
- Muziek maken
- Beeldhouwen
- Gedichten schrijven
- Beginnen aan het schrijven van een boek
- Iets kapot gooien
- Gaan rennen
- In een stad gaan lopen, en tegen iedereen die je
tegenkomt glimlachen :-)
- Praten tegen je huisdier
- Je huisdier knuffelen
- Een wandeling gaan maken met een ei in je zak, net zo
lang totdat je een mooie plek hebt gevonden waar je het
ei kunt dumpen.