Hoe hou je jezelf gemotiveerd bij het werken voor school?

Om de vijf minuten kijk ik op Facebook, msn, een nieuwssite...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Stekker internet uit je pc halen.

Het beste antwoord

Jah, daar heb ik ook last van... het helpt een heel klein beetje als je je afmeldt voor Facebook, en dan nadat je werk af is je weer aanmeldt. Dan is zegmaar de grens om erop te kijken hoger. Verder: probeer meer in bijv. Word t doen, (sluit internet dan af) dan op internet. Dan word je minder "verleid". Ook niet op de computer helpt ook wel eens. En als je iets heel graag wilt weten, (bijv. of je een bericht hebt op Facebook enz.) dan kijjk je daar naar en daarna doe je het meteen weg. Als je het nieuws wil weten, ga dan niet naar een nieuwssite, maar zet het journaal aan. Dan ben je niet op de site en heb je minder snel de neiging om door te klikken naar andere artikelen en dingen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

gewoon niet kijken en met jezelf een tijd afspreken wanneer het wel mag.
Dus bv een uurtje werken aan school, daarna even 10 minuten surfen en daarna weer school.
Je beloont jezelf door het zo te doen, zo doen mijn kinderen het ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, daar heb ik ook last van...

Je kan eventueel de internetverbinding verbreken, tenzij je internet nodig hebt, doe dan een race tegen de klok, zeg tegen jezelf : 'over een half uur heb ik die opdracht af.' Dan heb je toch geen tijd om op andere sites te gaan kijken.

Meer weet ik zelf ook niet. Sorry. :C
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch een + voor de moeite ;-) Het probleem is dat het me wel lukt eraf te blijven als mijn laptop af staat maar niet als ik aan het werk ben/moet zijn op mijn laptop.
Ik heb een lange tijd geen computer op mijn kamer gehad, dus ik ben er niet echt aan gewend om tijdens het huiswerk te maken op zulke sites te zitten. Het beste is gewoon om echt je computer uit te zetten. Als je dit niet doet, dan ben je echt zinloos bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het probleem is dat ik continu op mijn computer moet zijn voor school. Ik vervloek die digitalisering! :@
De verleiding is ook wel erg groot tegenwoordig, en dan ben je eindelijk aan het werk piept er weer een computer of telefoon met een bericht.

Het ENIGE is toch echt jezelf tot de orde roepen. en bedenk, als je elke 10 minuten stopt om wat anders te doen moet je ZO vaak beginnen met werken en dat is denk ik nog het naarst.

Dus: keiharde afspraak met jezelf, bepaalde langere tijd werken en houd je je er niet aan, telefoon op zolder (of zo iets).

Maar ik begrijp het maar al te goed, zeker als je iets doet voor school dat je maar matig vindt. Het is vast ook zo dat het half uur dat je moet werken van je zelf NOOIT om lijkt te komen en dat halve uur dat je even "wat anders mag" altijd om is voor je het weet.

Maak er anders een wedstrijd van, misschien nog wel beter, zo van: als ik tot blz .... kom ZONDER die msn te pakken mag ik ...... Als je dan in de verleiding komt vlak voor je bij de "finish" bent denk je misschien iets makkelijk, nee ik doe het niet, even dat werk afmaken

sterkte
13 jaar geleden
Door jezelf een discipline op te leggen en jezelf ook belonen als dat lukt. Je zult meer plezier beleven aan het besteden van facebook, msn ect. Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou internet er tijdelijk uit kunnen halen. Maar als je internet nog hebt bij het werken voor school, gaat dat natuurlijk niet zo gemakkelijk.

Wat je ook zou kunnen doen, is met jezelf afspreken dat je een half uurtje hard en gedisciplineerd werkt. Wanneer dat half uurtje (of een andere tijd) voorbij is, mag je even op Facebook kijken. Om daarna weer een half uurtje geconcentreerd te werken. Zo houd je afleiding bij je werk, zodat het niet gaat vervelen.
Dit brengt natuurlijk wel als gevaar met zich mee, dat je geen zin meer hebt om verder te gaan, en dus extra lang op MSN of Facebook blijft rondhangen, om maar weer niet aan school te hoeven denken.

Wat ook goed kan helpen, is het maken van een duidelijke, strakke planning. Plan niet alleen de dingen in die je voor school moet doen, maar plan alles in, dus ook de leuke dingen, van wat je die dag wil gaan doen.
Door een afwisselende planning te maken, met tijden erbij, motiveer je jezelf om het schoolwerk af te hebben, om daarna iets leuks te mogen doen.
Let op, het is wel noodzaak dat je bij de planning afwisselt tussen leuk en "niet-leuk", anders werkt het niet.

Hopelijk heb je hier iets aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen kan je wel leuke tips gaan geven, maar uiteindelijk moet je toch eigen wilskracht tonen tijdens het leren.

Net zo iets als stoppen met roken, je kan het alleen als je het ECHT ZELF wil!

Zeg gewoon tegen jezelf , IK MOET ECHT LEREN EN NIET COMPUTEREN!!!!
GEWOON LEREN EN NIET BEZIG ZIJN MET ANDERE DINGEN!!!

Meer kan je niet doen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag jezelf af wat je met je toekomst wilt. Een diploma halen en later een leuke baan of later achter de kassa bij de Aldi. Aan jou de keus of je jezelf ertoe kunt brengen je wat gedisciplineerder te gedragen en je op je schoolopgaven te concentreren. Het lijkt me trouwens veel meer energie kosten om je schoolwerk te doen als je telkens tussendoor even wat anders gaat doen.