Bestaat er naast Smetvrees ook zoiets als Troepvrees; dat je altijd aan het opruimen bent?

13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, ha! Dan heb ik dat ook.

Het beste antwoord

Ik denk dat het eerder een stoornis is, als het je dag in dag uit bezig houdt. Je kan het eigenlijk meer een obsessie noemen. Het wordt pas een dwangneurose als je jezelf ,door dwangmatige gedachten, toe dwingt om bepaalde dingen steeds te moeten doen van jezelf. Dit is dan een angststoornis die ; obsessief - compulsieve stoornis genoemd wordt. Dit kan voor allerlei dingen zijn en die zijn niet allemaal benoemd. Troep of rommel heeft geen benaming in de psychiatrie.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal waar, je bespaart mij een antwoord!
+1

Andere antwoorden (11)

Ik denk dat je dan gewoon netjes bent ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat bestaat..dat heet extreem netjes zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent gewoon netjes, maar het bestaat denk ik wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat bestaat wel, maar er is geen aparte naam voor.
Het is een vorm van dwangneurose.
Vaak moet alles dan een vaste plek hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
top! +
Daar heb ik ook last van, er is geen naam voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel beter Troepvrees dan Smetvrees dan is je huis steeds opgeruimd ,geef mij maar troepvrees dan hoef ik mij niet te schamen als ik onaangekondigt bezoek krijg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ruimdrang...
gewoon alles op orde willen hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat woord bestaat niet. (Troepvrees)
Mensen kunnen wel een opruim of schoonmaakdrift hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cleanitis?...

Toegevoegd na 2 minuten:
eigenlijk...: Chaotofobie!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar omdat de meeste vrouwen dat hebben wordt het niet als stoornis onderkend ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteraard bestaat het, een heleboel mensen hebben er 'last' van. Alleen het woord troepvrees heb ik nog niet eerder gehoord. Misschien is dit wel een nieuw woord vanaf nu. Zelf kan ik redelijk goed tegen rommelige huishoudens. Als het maar niet vies wordt.
Alles is beter dan een steriel huishouden waar je je niet in durft te bewegen.
Het wordt ook een beetje opgedrongen door wat je om je heen ziet. Op tv bijvoorbeeld die woon- en renovatie programma's.
Het filmpje in de bron is een voorbeeld van iemand zonder troepvrees. Kijken op eigen risico.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk filmpje! (-: