Zijn er vrouwen die van hun man houden, maar hem een slechte vader vinden voor hun kinderen?

13 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan natuurlijk ook andersom, een man die veel van zijn vrouw houd en vind dat de ze een slechte moeder voor de kinderen is!!!
Wel een goeie vraag. +1

Het beste antwoord

Zeker zijn die er, maar op den duur zal een vrouw die veel van haar kinderen houdt (dus zowat alle moeders) het steeds slechter kunnen hebben als hun man niet de liefde heeft voor hetgeen haar het meest dierbaar is en dat zijn per definitie de kinderen.
Andersom werkt het ook, een niet al te aimabele echtgenoot kan veel acceptatie van zijn vrouw ontvangen als hij WEL goed is voor de kinderen.
Man en vrouw stellen hun echtgenoot niet zelden op de tweede plaats en hun kinderen op de eerste.
Dit kan op zich het probleem met zich mee brengen dat
er zelfs jaloezie naar de kinderen kan ontstaan.
Deze echtgenoten begrijpen niet voldoende dat de kinderen in wezen als bewijs voor hun liefde gezien kunnen worden.
De ouders moeten dus pogen naast (goede) ouders ook goede echtgenoten te blijven, daar is iedereen mee gebaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Uit eigen ervaring uit mijn kennisenkring weet ik dat er genoeg partners zijn die heel lief zijn, maar niet goed met kinderen (ook hun eigen) om kunnen gaan. Dus ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ik denk dat mijn vrouw er ook zo over denkt, maar slechte vader kan ook twee kanten op, je kunt te lief zijn, maar ook te slecht/onredelijk enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zullen er best zijn. Maar als ik probeer een beetje praktisch te denken, dan zal het op de lange duur wel minder worden met dat "houden van"

"Houden van" is niet iets statisch, en om van elkaar te blijven houden, moet dat wel worden gevoed. Je houdt niet zomaar vanelkaar omdat je vanelkaar houdt, maar het heeft een reden. B.v. omdat je zo goed kunt praten met elkaar, er zoveel wederzijds begrip is, elkaar goed aanvult, graag dingen samendoet, etc, etc.

Als dan opeens blijkt, dat de man geen goede vader is, zal daar ongetwijfeld ellende van komen. En als je daar iedere dag meningsverschillen over hebt, ('t zal wel over de opvoeding gaan, of over te weinig aandacht voor de kids) dan gaat het met de liefde snel achteruit. Je kunt onmogelijk veel van iemand blijven houden, als je dagelijks meningsverschillen hebt, over wat een goede of slecht vader is.

Houden van, èn een slechte vader, is m.i. een bijna onmogelijke combinatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, mn stiefvader
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar wat is een slechte vader het kan ook zijn dat moeder de lat te hoog legt.Maar wanneer doe je het goed,
dat zal later wel blijken als de kinderen groot zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zal op zijn tijd best wel eens voorkomen, en ook ik was het niet altijd met mijn vrouw eens bij de opvoeding van onze kinderen.
Ook al ben je het niet altijd met elkaar eens, naar je kinderen toe moet je eendrachtig zijn, wat bij pa niet mag, mag ook bij ma niet, anders wordt je uitgespeeld.
Je kunt samen afspraken maken, zo wordt het voor je kinderen duidelijk en helder.