Hoe heet het destructieve genots gevoel wanneer je bijvoorbeeld een auto gesloopt wordt, of wanneer een dier wordt opgepeuzeld in de natuur?

Heb je daar een bepaald woord voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik snap niet dat je daar een min voor krijgt. plus van mij. Wellust is correct. Ik denk wel dat er meerdere woorden voor zijn, maar zie niet in waarom deze niet ook goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je! Vroeg me ook al af waar ik die min aan verdient had. Dat ik een min krijg maakt me niet zo veel uit. Ik vraag me af waarom?
Bij 1. Vernielzucht.
Bij 2. Honger.
13 jaar geleden
Leedvermaak?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Duitse leenwoord Schadenfreude komt het meest in de buurt. Beschadigingsgenot.