Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als een kat plast op de bank/bed wat doe je dan tegen de stank?

Het is al 3 weken geleden, stinkt nog steeds

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K
jc54
13 jaar geleden
Zeker een kater, die zijn territorium afgebakend heeft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kitten, ik denk dat hij gewoon niet wist hoe het moest :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

maak een sopje van biotex groen, en geef dat goed de kans in te weken.
dan spoelen, en nabehandelen met schoonmaakazijn.

heb je geen zin in huismiddeltjes, dan kan je ecodor kopen, of stalfris.
er is sinds kort ook urine-off te koop, maar daar heb ik nog geen ervaringen over gehoord.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
ik denk niet meer dat je het weg krijgt, de plas dringt namelijk naar binnen .en je kan de oppervlakte wel schrobben maar daar zit t niet alleen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het blijft altijd erg lang stinken . soms helpt het om na behandeling een poos buiten te zetten en de lucht er uit te laten trekken. ruikt het wel beter. matras van mijn dochter bleef wel licht ruiken maar het meeste was er wel uit. ik gebruik meestal blue wonder voor de luchtjes. wel goed nat maken met lauw water. succes...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen, zorgen dat de kat daar niet meer kan komen om zijn/ haar behoefte te doen.

Dan de truc en die werkt echt : Natriumbicarbonaat oplossen in water en het kussen of matras daarmee nat maken. Het breekt geuren af en dat is iets anders dan de geur verdoezelen met een andere geur.
Natriumbicarbonaat is geen soda !
Het is bekend onder de namen bakpoeder of zuiveringszout.
De chemische formule is NaHCO3.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk heel goed uit met een middel om de geur te verdrijven, wij hadden ooit kattepis op een rugzak, ingespoten met zo'n middel om geur te verwijderen. Daar zat echter ook een (heel licht) luchtje aan dat ik na jaren nog rook als ik die rugzak pakte, vreselijk.
Ik denk dat de schoonmaaktips in andere antwoorden beter zijn. Als alternatief zou je kunnen proberen het "eruit te fohnen". Door flink te fohnen op die plek bevorder je in ieder geval de luchtverversing daar ter plaatse (sneller dan met stilstaande lucht) en de warmte helpt als je geluk hebt ook de geurcomponenten wat af te breken en/of beter met de lucht mee te laten gaan
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding