als er vuur bij een tankstation komt,ontploft het tankstation,maar wat ontploft er nog meer?

Als er vuur bij een tankstation komt,ontploft het tankstation,maar wat ontploft er nog meer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (4)

De benzinetanks van de auto´s die op dat moment stonden te tanken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Nikita;

In films wel ja, maar de grote brandstoftanks onder de grond zijn voorzien van veiligheidskleppen die het risico op explosies tot een minimum beperken. Het is dus echt niet zo dat een brand bij een tankstation altijd tot explosies lijdt. Zelfs voor het exploderen van de brandstoftank van een auto moet deze al langere tijd aan grote hitte worden blootgesteld en liefst minder dan halfvol zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk wil men ontploffingsgevaar bij tankstations tot een minimum beperken, maar ontploffingen ontstaan er alleen binnen vrij smalle marges van lucht/benzine verhoudingen. Verder hebben ontploffingen de neiging branden te doven, daarbij wil ik het gevaar ervan niet bagatelliseren, want een ontploffing kan gemakkelijk tot doden en zwaargewonden leiden, maar kettingreacties zullen zich niet gauw voordoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze ontploffen niet.
In Haarlem is er vorig jaar 1 uitgebrand op de snelweg.
Enkel grote fik en station weg.

De enige die ontplofte was de eigenaar, van woede.