Wat kan ik doen om mijn weerstand op te bouwen om allerlei ziekten te voorkomen op een natuurlijke wijze.

geen medicatie of vitamines tips

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minder vaak handen wassen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, minder hygiënisch zijn, zo bouw je een natuurlijke weerstand op. Niet overdrijven natuurlijk, want dan word je ziek.

Het beste antwoord

Besteedt aandacht aan de wat mij betreft drie belangrijkste pilaren van gezondheid:

- Mentale gezondheid: Hou je mentale gesteldheid in conditie door voldoende te lezen en jezelf te ontwikkelen
- Emotionele gezondheid: Maak van je hart geen moordkuil. Zorg ook voor voldoende sociale contacten of oefen daarmee, leg verbindingen. Behandel anderen zoals je zelf behandeld zou willen worden en andersom, accepteer alleen respectvolle behandeling van anderen.
- Fysieke gezondheid: beweeg voldoende en eet gezond

Kortom, zorg dat je groeit en ontwikkelt. Stilstand op 1 van deze aspecten is slecht voor je en kan je lichaam signalen geven dat het aandacht wil door met allerlei kwaaltjes te komen.

Uiteraard zoals genoemd helpt het op zn tijd dingen luchtig en met humor te benaderen. Lachen is ook gezond!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gezond eten. Veel bewegen. Voldoende rusten. Veel drinken (Geen alcohol!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon gezond eten.
als jij normaal eet, aardappeltjes, groente en vlees, kom je al een heel eind.
ga daarnaast lekker sporten, goed voor lichaam en geest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op een natuurlijke wijze zijn veel fruit eten en veel groente..hoe groener de groente hoe beter het is ..
daarnaast
je lichaam voldoende rust geven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij helpt het om een kuurtje echinacea van dr. vogel te nemen. Dit versterkt je weerstand op natuurlijke wijze.

Kruidenpreparaten op basis van Echinacea kunnen het risico op het oplopen van een verkoudheid halveren. Dat hebben Amerikaanse onderzoekers bekendgemaakt (The Lancet Infectious Diseases, juli 2007). In dit onderzoek werden veertien studies naar de effecten van echinacea vergeleken.
Wie het middel inneemt, heeft 58 procent meer kans niet verkouden te worden. De kans op een natuurlijke infectie zou dalen met 65%. Wanneer de proefpersonen het rhinovirus toegediend kregen, verminderde echinacea de kans op ziekte met 35%. Eén studie onderzocht het gecombineerde effect van vitamine C met echinacea en kwam tot het besluit dat deze combinatie de kans op een verkoudheid met 86% doet dalen. Ook wordt de duur van de verkoudheid verminderd met gemiddeld 1,5 dag.
Volgens de onderzoekers is het beter om geen echinacea continu in te nemen, maar slechts om de week. Het effect zou namelijk het grootst zijn gedurende één tot twee weken na inname.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op tijd naar bed
Weinig of geen alcohol
Niet roken
Veel bewegen
Gezond eten
Veel lachen
En de laatste, volop genieten en veel lieve mensen om je heen verzamelen dat voorkomt een hoop stress :)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet TE hygienisch werken.
In het Engels heb je een spreekwoord wat zegt " a little dirt doesn't hurt".
Mede daarom is zoenen gezond, het verhoogt je weerstand.