Wat is de invloed van zuur op vet?

Vraag ik me af tijdens het nuttigen van een lekkerbekje met citroen.

Toegevoegd na 9 minuten:
En hoe werkt het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (6)

het zuur van de citroen breken de vetten van af..in jou geval de olie dan...
eigenlijk is het heel goed om citroen bij de vis te eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zuur breekt vet af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In plaats van een vette bek krijg je een zure bek..... ieekkk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het citroensap wordt niet aan de vis toegevoegd om de vetten af te breken, maar om de base in vis(die voor de stank zorgt) te neutraliseren. Hierdoor stinkt je lekkerbek niet.

Reactie vergelijking: OH- + H+ = H2O
De zuur en de base vormen samen dus neutraal water. Zodat jij een lekkerbek krijgt en geen stinkbek:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuur breekt vetten niet af, om mee te beginnen.
Daar heb je een base voor nodig (verzepen heet dat).
Citroen op een lekkerbekje is gewoon lekker. Verder heeft het geen enkele functie. Een vis is trouwens ook niet basisch hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuur breekt vet af,zo is mij altijd geleerd vroeger.
In mijn jeugd was er in het weekend altijd soep.
en die was toch altijd wel een beetje aan de vette kant.
Als we de soep gegeten hadden,dan kwam het soepvlees op tafel,met daarbij zilveruitjes en augurken,en flink wat mosterd.
Het zuur in de azijn brak het vet af,zo ging het bij ons vroeger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+juist..
leg maar eens een druppel vet op je aanrecht en knijp een citroen druppel erop..mooi gezicht maar t vet verdwijnt door het zuur