Hoe komt het dat wanneer je een theezakje in een kopje de thee naar beneden zakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is raar, bij mij blijft het altijd drijven en moet ik hem echt onder duwen.

Het beste antwoord

Vast het soortelijk gewicht van de ‘thee-stofjes’. Ik dacht even: misschien omdat water dat in contact is geweest met het zakje afkoelt, en daardoor zwaarder wordt dan het heldere water dat nog niet in contact met de thee is geweest, en dus heter blijft. Maar proefondervindelijk en organoleptisch heb ik vastgesteld: ook in een beker koud water zakt de thee naar beneden. Temperatuur speelt dus geen rol.

Een beetje een anti-antwoord, maar alle infootjes helpen? :-P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De thee wordt nat en wordt daardoor zwaarder.
Zwaartekracht zorgt ervoor dat de thee naar beneden zakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Olé! +
Kwestie van drijfvermogen. Natte thee is zwaarder dan water, dus het zinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thee bestaat uit een heleboel stofjes, waarvan er enkele iets zwaarder zijn dan water en dus zinken. Een aantal zijn oplosbaar, die zinken dus niet, maar geven de thee de kleur die het heeft.