In het lichaam worden uit vetzuren en glycerol vetten gevormd die stabiel zijn. Wat gebeurt er met de overige vrije vetzuren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees je boek eens goed door, ga naar de bieb, zeg tegen je leraar dat iets niet begrijpt. Maar doe iig ZELF eens een beetje moeite!

Het beste antwoord

Die worden afgebroken en desgewenst weer opgebouwd tot suiker, CO2, water of whatever op dat moment nodig is.
Ook kunnen vetzuren verbrand worden in de spiercellen en zodoende voor energievoorziening zorgen.
De vetten waar jij op doelt, dus die ons lichaam maakt, zijn bedoeld voor opslag van energie. Later worden die ook weer afgebroken en omgezet tot andere stoffen of energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ons lichaam (- ok, de levende cellen van ons lichaam) kan juist GEEN suikers BOUWEN... alleen afbreken tot water en kooldioxide, net als de vetten; te gebruiken, inderdaad, voor energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk. Ik verwarde het verhaal even met zetmeelketens die afgebroken worden tot suikers.
Goed opgelet !