Welke invloed heeft water dat OP je huid ligt op het bruin worden?

Als je op zee bent, word je sneller bruin, doordat het water zonlicht weerkaatst. Maar wat is het effect van water OP je huid? Stel dat ik in het gras zit, en telkens water over mijn lichaam gooi, word ik dan sneller, minder snel of even snel bruin dan wanneer ik dat niet zou doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je wordt dan sneller bruin omdat het water op je huid werkt als een vergrootglas.

sneller.. de druppels werken als een vergrootglas op je huid Toegevoegd na 2 minuten: Sneeuw, water en zand Zand, water en sneeuw reflecteren het zonlicht waardoor je veel sneller bruin wordt. Op het strand of in het zwembad word je dus sneller bruin dan op een terrasje. Ter vergelijking: Sneeuw weerkaatst 85% van de UV-stralen, zand 20% en water 5%.

Bronnen:
mens en gezondheid.nl

Sneller. Niet zozeer vanwege een evenutele vergrootglas werking (Immers: Er komt niet meer zon op je lichaam; wel is er een grotere kans op verbranden omdat de zon geconcentreerder wordt op een punt ipv verspreid ) maar door de reflecties van het water: Licht dat van je huid reflecteert wordt binnen de waterdruppel gehouden. Toegevoegd na 33 seconden: Zo komt dezelfde hoeveelheid zon meerdere keren op je huid en heeft hierdoor een groter bruinend vermogen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100