waarom zit er tussen de metalen rails en de grond een opening

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
ronron1212
13 jaar geleden
welke rail bedoel je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is wel een heel onduidelijke vraag.

Het beste antwoord

Misschien dat het ook nog te maken heeft met het mogelijk uitzetten en krimpen van de rails door warmte en kou?
Ook kan het zo zijn i.v.m. geluidsisolatie: als de rails direct op de grond zou liggen, zou er veel meer trilling rechtstreeks naar de grond doorgaan en zou dit meer overlast veroorzaken.
En als de rails direct op de grond zouden liggen, zou regenwater (plassen) veel meer invloed kunnen hebben, nu staan de plassen onder de rails.
Ook is het makkelijk voor onderhoud. Als er een stuk rails vervangen moet worden is het makkelijker te demonteren dan wanneer het vast op de grond ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat 't meer zou kosten om gleuven te maken en vooral ook onderhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is zo omdat de rails precies waterpas recht moeten
liggen ( behalve bij bochten ) als de rails op de grond (stenen ) zouden liggen, dan is het moeilijker om het precies recht te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
puur om de temperatuur verschillen op te vangen.

Toegevoegd na 1 minuut:
de rails moet kunnen werken.

Toegevoegd na 2 minuten:
nu ga ik wel uit van gewone tram en trein rails.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het ook te maken heeft met vering. De trilling die de trein veroorzaakt moet opgevangen worden. Dit gaat makkelijker als er ruimte zit tussen de rails en de grond.

Mm. Dit is wel meer logisch nadenken dan dat ik het zeker weet :)