Had Empedocles hulp?

Ik heb dus een werkstuk over Empedocles. Mijn laatste vraag is alleen: Had empedocles hulp? Ik kan hier niks over vinden, niet in boeken en op internet. Betekent dit dat hij geen hulp had?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Empedocles had volgelingen die bij hem in de leer waren en die hij hielp tot wasdom te komen. Zijn voornaamste leerling was Pausanias van Sicilië. Deze Pausanias was zijn vriend en arts van beroep. Empedocles droeg aan hem "On nature" op.
Misschien kan je stellen dat Empedocles geholpen werd door Pausanias van Sicilië.
Amadea