Ja, dat werkt ook onder water. Heb hier wat koelkastmagneetjes, en die klinken ook in een vol bad tegen de zijkant aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En aan elkaar? :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook aan elkaar, heb van die kleine whiteboard magneetjes, met een plus en min kant, die plakken ook netjes aan elkaar onder water :)
die werken idd ook onder water!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Magneten werken onder water net zo goed als boven water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zou slechts een onbeduidende belemmering zijn.
Dat schrijft Wiki Answers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water heeft geen magnetische eigenschappen en beinvloeden de veldlijnen dus niet, net als lucht.
Sommige stoffen beinvloeden de magnetische veldlijnen heel sterk (de ferrometalen , andere magnetiseerbare stoffen etc.) maar er zijn ook stoffen die magnetische veldlijnen weg (pogen te) drukken.
Supergeleidend materiaal doet dat en zo kun je supergeleidend materiaal boven een magneet laten zweven, een supergeleider laat geen veldlijnen door.
In mindere mate heeft kristallijn grafiet die eigenschap ook, een schijfje van dit grafiet blijft (eeuwig) boven een magneet zweven.
Dus magnetische kracht werkt ook onder water maar dat is te danken aan het feit dat water vrijwel niets met stationaire magnetische veldlijnen doet.