Bij gebrek aan brandstof.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het houtje van de lucifer is opgebrand dooft deze omdat er niets meer te branden valt
het kopje bevat zwavel dat nodig is om te ontsteken de rest brand hij op het stokje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik krijg de indruk dat je bedoelt, waarom dooft een lucifer, voordat het hout is opgebrand.
in dat geval lijkt mij het antwoord: door een te lage temperatuur. aan één van de 3 voorwaarden voor een brand wordt dan niet meer voldaan en het vuur dooft.
het kan gebeuren, als de omstandigheden ongunstig zijn (koud, of als er te weinig zwavel in de kop zat om voldoende warmte op te roepen om het hout permanent in brand te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het houtje op is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het vervelendste geval: omdat je vingers niet zo brandbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is een branddriehoek
brandstof
zuurstof
ontbrandingstemperatuur
als 1 van deze schakels ontbreek dooft het vuur

je kan ook nog verdergaan met een brandvijfhoek
brandstof
zuurstof
ontbrandingstemperatuur
mengverhouding
katalysator
de laatste gaan over hoe goed iets brand en hoe snel of langzaam iets brand