Hoe veel hamburgers moet je eten om zo dik te worden dat je genoeg zwaartekracht genereert om een tennisbal aan te trekken?

maar dan echt aantrekken he, dat ie aan je vast plakt.

En ik heb het hier over de McDonald´s (ex-)euroknaller, gewoon de hamburger.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Ligt ten eerste aan de hamburger: een tripple whopper of een hamburger van de mac daar zit een enorm verschil in, stel je vraag eens wat specifieker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen, zelfs de kleinste hoeveelheid massa trekt al aan een andere massa. De tennisbal trekt dus ook jou aan!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Elke dag bij McDonald's, Burger King of KFC kanen. Maar dan bedoel ik ook s'ochtends, s'middags en s'avonds.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je genereert al genoeg aantrekkingskracht om een tennisbal aan te trekken, net zoals de tennisbal jou aantrekt. Alleen de Aarde geneerd meer aantrekkingskracht

1-0 voor de aarde
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De zwaartekracht is de kleinste van de 3 (niet 4) fundamentale krachten die we nu kennen. Hij is relatief gezien zwak maar erg geduldig en werkt over (oneindig) grote afstanden.
De zwaartekracht Fz) tussen 2 voorwerpen m1 en m2 hangt af van hun beider massa's en hun onderlinge afstand r in het kwadraat volgens F = (m1*m2)/r2 * G met G = de algemene gravitatieconstante (6,7·10 -11)

Nu is het zo dat elke 2 willekeurige voorwerpen in het heelal elkaar aantrekken, dus ook jij en de tennisbal trekken elkaar aan.
Je beweegt echter niet naar elkaar toe omdat je massa zo klein is. Je ziet het resultaat pas als minimaal 1 van de beide massa's heel erg groot is. Bijv jij en de Aarde of de tennisbal en de aarde. (Zelfs de mount everest heeft helaas niet genoeg massa om jou naar zicht toe te trekken)
Laat de tennisbal maar eens vallen en je ziet het resultaat van de zwaartekracht: de tennisbal en de aarde bewegen naar elkaar toe! Helaas is de aarde zo log dat, tegen de tijd dat 'ie een beetje op gang gaat komen', de tennisbal al lang en breed op het aardoppervlak ligt. Maar theoretisch gezien is de Aarde ook een beetje naar de tennisbal toe gevallen.

Irreel antwoord op je vraag: eet net zolang totdat je de massa hebt van bijv. de maan (ofwel: doe dat vooral niet want je eet jezelf lang voor die tijd dood) of ga naar een plek ergens in het heelal buiten bereik van Aarde, maan, zon etc. en probeer het dan nog eens (ook dit is niet realistisch uiteraard).

Normaal antwoord op je vraag: Dat is dus onmogelijk omdat je dan een massa van een kleine maan of planeet moet hebben.

mvg

NAtuurkundeleraar