De flits van de camera's van de KLPD :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 hihihi
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha

Andere antwoorden (10)

nee, je haalt dat bij lange na niet... En wat je dan ziet is dat alles maar dan ook alles stil staat en dat de klok is blijven steken... En dat je hart niet meer klopt en zulk soort zaken...

Zou je sneller gaan dan het licht dan ga je terug in de tijd en dan klopt je hart achteruit en de klok loopt achteruit enz enz... (pure onzin, maar zou in theorie moeten kloppen)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je je ogen openhoudt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zonder te knipperen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt per definitie niet met de lichtsnelheid reizen.

Er geldt:
Een deeltje met massa gaat altijd langzamer dan de lichtsnelheid, want er zou een oneindige hoeveelheid energie nodig zijn om het tot de lichtsnelheid te versnellen.

Omdat je zelf massa hebt bereik je die snelheid dus nooit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is inderdaad het enige goede antwoord. Ik heb dit al zo vaak gegeven dat ik er een beetje moe van word.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Per definitie? In theorie bedoel je. En dit is totaal geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou, in star trek kan het wel :P
Ja je zou in theorie (als je zo snel zou kunnen als de lichtsnelheid) nog iets kunnen zien. Omdat de lichtsnelheid voor zijn waarnemers altijd constant is, onafhankelijk van hoe snel deze waarnemers zich voorbewegen. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
- 1 voor je moeder
Het wordt over het algemeen aangenomen dat de lichtsnelheid (relatief) altijd gelijk is aan c. Je zou dus iets moeten kunnen zien als je zelf reist met snelheid c.

Zoals al eerder opgemerkt is dat echter niet mogelijk: er is oneindig veel energie nodig om een willekeurige massa met de lichtsnelheid te laten reizen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
IN THEORIE
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In praktijk ook. Overigens: c is niks anders dan het natuurkundige symbool voor de lichtsnelheid. Er wordt dus niet aangenomen dat de lichtsnelheid altijd gelijk is aan c maar c is per definitie gelijk aan de lichtsnelheid.
Ander licht misschien? Gegeven het feit dat licht 'onderweg' kan zijn. Voorbeelden van licht dat reist zijn sterren die al uitgedoofd zijn maar toch zichtbaar zijn als ster, omdat het licht nog onderweg is...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De lichtsnelheid zelf is onhaalbaar (voor zover wij weten). Je kunt wel willekeurig dicht bij de lichtsnelheid komen. Dus 99,9999% van de lichtsnelheid is in theorie haalbaar.

Voorwerpen die recht voor je zijn, zie je nog steeds recht voor je. Maar door jouw hoge snelheid verschuift het licht dat van die voorwerpen afkomt, naar de kortere golflengten (hogere frequenties). Dit is de blauwverschuiving die we in het heelal zien bij sterren waar wij snel op afgaan (die zijn er).

Ga je heel erg snel, dan zal er heel veel blauwverschuiving zijn. Het kan dus best zijn dat het gewone licht van dat voorwerp nu als gammastraling op je afkomt, en dat het ver-infrarode licht van het voorwerp nu als zichtbaar licht waarneembaar is.

Dan zijn er voorwerpen die achter je staan. Die hebben hetzelfde, maar dan de andere kant op: de roodverschuiving. Straalt zo'n voorwerp gammastraling uit, dan zie je dat wellicht als zichtbaar licht. Het gewone zichtbare licht dat van zo'n voorwerp komt, verschuift naar het ver-infrarood, of zelfs naar radiostraling.

Voorwerpen die naast je staan (maar wel ver weg, zodat ze naast je blijven staan tijdens jouw beweging) zullen voor jouw gezichtspunt voor je komen te staan. Als je stilstaat, komt hun licht dan wel van opzij, maar doordat je zo snel beweegt, lijkt het licht een beetje van voren te komen.

Op dezelfde manier zullen voorwerpen die schuin achter je staan, ook een beetje meer naar voren lijken te staan dan waar ze werkelijk staan. Hetzelfde voor voorwerpen die schuin voor je staan.

Samenvattend: alles zal zich voor jou naar voren bewegen, en alles zal van spectrum ("kleur") veranderen. Hoe sneller je beweegt, hoe meer van het omringende universum zich vóór je lijkt te bevinden, en hoe sterker de verandering in spectrum.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet of je helemaal gelijk hebt.
Maar die 99 % was geen onedrdeel van de vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die 99% was inderdaad geen onderdeel van de vraag. Maar als ik de vraag letterlijk had genomen, had ik moeten antwoorden wat er theoretisch gebeurt als je iets doet dat volgens diezelfde theorie onmogelijk is. Tja, zo'n antwoord bestaat niet.
Iedereen denkt hier, dat dit een domme vraag is, maar dat is NIET zo.
De is de eerste vraag die Einstein zich stelde op 16 jarige leeftijd. Daaruit bleek al dat hij een genie was. Het antwoord is nee. Zelfs als je een spiegel voor jouw neus houdt en je reist met de snelheid van het licht dan zie je niets.
Dat de snelheid van het licht de maximale snelheid is, is niet geheel zeker, er worden deeltjes genoemd die weer sneller zouden bewegen. ALS dat zo is, dan zal t.z.t. de huidige wetenschap weer overnieuw moeten beginnen.

Toegevoegd op 28-04-2009 16:50:41
'De is de eerste vraag' moet zijn 'Dit was de eerste natuurkundige vraag'

Toegevoegd op 28-04-2009 20:45:30
Ik bedoel wel, en dat was ook Einstein's vraag, zie ik mijzelf in de spiegel

Toegevoegd op 28-04-2009 20:46:49
Gegeven het topic is mijn antwoord niet relevant. Sorry
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je een spiegel voor je neus houdt en je reist met de lichtsnelheid zie je nog steeds de spiegel!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zie mijn laatste twee toevoegingen
Volgens de wetten van Maxwell is de lichtsnelheid alleen afhankelijk van de elektrische permittiviteit en magnetische permeabiliteit van het materiaal waar het doorheen reist (het vacuum van de ruimte heeft ook waarden hiervoor), zei het glas, plastic, lucht of het vacuüm van de ruimte. En niet van de snelheid van de bron of observator.

Einstein beweerde dat de natuurwetten niet afhankelijk zijn van de manier en positie van war je die observeert. Dus als je met (hoewel onmogelijk) de lichtsnelheid zou reizen moet het licht vanuit jouw observatie nog steeds met 300000 km/s van je af reizen wanneer je een lamp vast houd en licht dat van een ster achter je in de rug schijnt moet je met dezelfde snelheid benaderen. Je moet dan dus wel degelijk nog kunnen zien.

Je krijgt dan idd zoals Rotaluclac al opmerkt te maken met doppler verschuivingen. om nog maar te zwijgen over de tijdsdilatatie effecten.