Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zou dit voorwerp ( geweest) kunnen zijn?

10 cm , kern van messing , verder massief glas

Picture for question
Antoni
8 maanden geleden
@agaat, je vraag staat in de categorie Natuur- en scheikunde. Heeft het voorwerp iets te maken met natuurkunde of scheikunde, zo je weet? Wat dan?
agaat
8 maanden geleden
Geen idee ! Want ik heb niet t flauwste idee wat t is ...... in de categorie ' overig' kreeg ik 'm niet geplaatst, deze categorie is wat het systeem er van gemaakt heeft
Amadea
8 maanden geleden
Bevond het zich tussen bepaalde andere materialen, die een aanwijzing kunnen geven in welke richting het gezocht dient te worden?
agaat
8 maanden geleden
Helaas....voor een kwartje gekocht in de kringloop omdat het intrigeerde
Pommerd
8 maanden geleden
Het lijkt op het voorwerp op deze site, as in glas
https://www.urnenhemel.nl/winkel/urnen-mini/glas-mini/as-in-glas-sieraad-holle-bol-lichtgroen/
agaat
8 maanden geleden
Uiterlijk lijken glaskralen er wel een beetje op maar mijn voorwerp is veel te zwaar ( massief) en te grof uitgevoerd om als sierraad gedragen te worden. Weeg om en nabij een pond denk ik.
crispy
8 maanden geleden
Ik heb het vermoeden dat dit gebruikt wordt in de visserij. Een visnet kan aan de onderkant worden verzwaard met dergelijke gewichten.
agaat
8 maanden geleden
Gebruikten ze daar niet gewoon lood voor?
Lijkt me ook een te bewerkelijk/ingewikkeld voorwerp om voor zoiets simpels als verzwaring te zijn gebruikt.
Amadea
8 maanden geleden
Deze foto van een tuindecoratie levert mij de optie dat het voorwerp onderdeel van iets dergelijks is: https://i.etsystatic.com/5931812/r/il/f13215/5013463367/il_794xN.5013463367_6as5.jpg
agaat
8 maanden geleden
Dat lijkt mij niet waarschijnlijk. Er is aan mijn voorwerp niks sierlijks en het glas is onbewerkt en massief. Het lijkt mij vooral een gebruiksvoorwerp en geen onderdeel van iets kunstzinnigs

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing