Is de gewichtsafname water in gesloten container waarneembaar bij tempratuur boven/ onder 4°?

1.2K
tinus1969
een jaar geleden
Zie https://www.startpagina.nl/v/natuur/flora/vraag/710675/hallo-water-gesloten-ruimte-boven/
Cryofiel
een jaar geleden
Wat voor gewichtsafname?

Het gewicht van water is onafhankelijk van de temperatuur.

Antwoorden (2)

Nee, het gewicht verandert niet, wel het volume, water zet uit onder de 4 graden. Dus als je een fles tot de nek vult met water, en je zet hen in de vriezer kan de fles barsten door het uitzettende water, maar het gewicht blijft hetzelfde
anneliez
een jaar geleden
Ja, gewichtsafname van water in een gesloten container is waarneembaar bij temperaturen boven of onder 4°C vanwege de verandering in dichtheid van water bij verschillende temperaturen. Dit kan worden gemeten met een nauwkeurige weegschaal.
9 maanden geleden