Ja, een lekkende batterij kan brand veroorzaken. Dit komt omdat de chemicaliën in de batterij, wanneer ze worden gemengd met de zuurstof in de lucht, een zeer brandbaar gas kunnen vormen. Als dit gas ontbrandt, kan het een brand veroorzaken die zich snel kan verspreiden en zeer moeilijk te blussen is.
Dit geldt natuurlijk voor de lithium-ion batterij.
Toegevoegd op 27 maart 2023 10:21: tekst
SimonV
een jaar geleden
TurfGraver
een jaar geleden
Hangt wel af van de type batterij.
Ja, een uitgelopen batterij is nog steeds brandgevaarlijk. Batterijen bevatten chemische stoffen die kunnen ontbranden als ze in contact komen met lucht of water. Wees voorzichtig bij het hanteren van batterijen en verwijder ze uit apparaten als ze leeg zijn.
9 maanden geleden