Kan straling invloed hebben op geheugen?

Jaren geleden heb ik geparkeerd onder Het Plein in Den Haag en liep naar de uitgang. Ik liep in de garage terug naar de auto en was 2 uur verder. Ik kon me niet herinneren dat ik buiten was geweest en of ik ergens geweest was. 20 jaar later kwam ik 2 mensen tegen die samen precies hetzelfde hadden meegemaakt. Ik had hun niets verteld. Ik had er eigenlijk nooit meer aan gedacht. Onder die garage is er volgens mij een schuilkelder voor de regering die aan Het Plein grenst. Wie kan dit verklaren.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Het gebeurt zo heel af en toe dat je dingen "op de automatische piloot" doet en je er later niets van herinnert. Kan gebeuren. Heel bijzonder is dit niet.

Wel zijn er enkele ziektebeelden die de kans dat zoiets gebeurt verhogen. Maar ook bij kerngezonde gebeurt dit zo heel af en toe.

Straling kan invloed hebben op je geheugen, maar voordat het zover is, gebeuren er al andere dingen die je heel goed merkt. Denk daarbij aan brandwonden of, als het lagere intensiteiten van alfa-, beta- of gammastraling betreft gedurende langere tijd, aan kanker.
Cryofiel
6 jaar geleden
Thecis
6 jaar geleden
+
Heel belangrijk om ook te bedenken is dat 2 zaken die tegelijkertijd gebeuren niet dezelfde oorzaak hoeven te hebben of dat ze gecorreleerd zijn. Een heel bekende is de afname van de hoeveelheid piraten en daardoor de opwarming van de aarde.
Het feit dat de VS zich het niet herinnert kan heel goed los staan van de andere mensen en van het feit dat er een schuilkelder zit. Ook kan een herinnering na 20 jaar vervormd zijn...
Reddie
6 jaar geleden
-
Streling heeft dus géén invloed op je geheugen.
Ik vind het niet zinnig om een overdosis in een antwoord te betrekken.
Bij overdosis is alles schadelijk.