Je krijgt lasogen door een te hoge lichtintensiteit. Oftewel, je ogen beschadigen door een teveel aan licht. Hetzelfde effect kan je krijgen door de sneeuw (sneeuwblindheid).
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lasoog

Wanneer je via een reflectie kijkt naar het lassen, hangt het er van af hoe goed iets weerkaatst, tesamen met de afstand, of dit schadelijk is voor je ogen. Bij goede weerkaatsing en met "korte" afstand, kan dit zeker schadelijk zijn voor je ogen. Beter is om er niet naar te kijken of via een speciale bril.
Thecis
een jaar geleden
Nee, lasogen krijgen door te kijken naar een weerspiegeling is niet mogelijk. Lasogen worden veroorzaakt door het blootstellen aan een te hoge intensiteit van licht, zoals direct zonlicht of het licht van een laser.
9 maanden geleden