Ik neem aan dat je hier 7% bedoelt. Dit is de standaard concentratie van schoonmaakazijn.

Azijn en de wet
In het Warenwetbesluit Gereserveerde aanduidingen van 24 maart 1998 staan de eisen die de wet stelt aan producten die de naam ‘azijn’ mogen voeren. In artikel 3 staat: “De aanduiding azijn mag uitsluitend worden gebezigd voor een vloeibare waar die azijnzuur als kenmerkend bestanddeel bevat, met dien verstande dat het gehalte aan azijnzuur van de waar ten minste 4 gram per 100 ml bedraagt.’ Aan deze eis voldoet elke natuurazijn. De zuurtegraad van natuurazijn in Nederland is daarom veelal 4% (wat betekent 4% azijn en 96% water).

Lagere zuurgraad
Is de concentratie lager, dan is de naam ‘edik’. In de keuken is edik populair als ingrediënt in sauzen, dressings en vinaigrettes. Deze vloeistoffen mogen niet de naam azijn dragen.

Hogere zuurgraad
De via chemische bewerking verkregen azijn heeft een hogere zuurgraad. In Nederland bedraagt die meestal 7%. Dit zijn meestal schoonmaakazijn, maar er bestaat ook schoonmaakazijn van natuurazijn, dit product heeft een duurzamer karakter.
https://www.azijn.nl/over-azijn/azijn-en-de-wet/

Als je zelf 7% azijn wilt maken, hangt de verdunning af van de begin concentratie. Daarvoor geldt het volgende:

Beginconcentratie / 7 = verdunning (om 7% azijn te krijgen).

Voorbeeld. Als je begint met 80%, moet je het 80/7=11.4x verdunnen om 7% te krijgen.
Thecis
een jaar geleden