Door de ijzeren kern loopt geen stroom. Door de ijzeren kern zijn wikkelingen van koperdraad, waardoor de stroom loopt. Een transformator werkt alleen maar bij wisselstroom.
escape
2 jaar geleden
De ijzeren kern van een transformator is doorgaans opgebouwd uit dunne plaatjes die geïsoleerd zijn met een laagje lak. Juist om te voorkomen dat er elektrische stroom gaat lopen.
Overigens, een transformator kan alleen wisselstroom omzetten, geen gelijkstroom.