Kan het dat een meeuw ontploft als je hem een aspirine geeft?

vrienden van mij beweren dat als je een meeuw een aspirine geeft dat die dan ontploft.. kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
32.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee joh broodje aap verhaal.
ronron1212
13 jaar geleden
ja ja
Kimath
13 jaar geleden
niet alles geloven wat mensen tegen je zeggen

Het beste antwoord

Iets ontploft als er in dat iets - in dit geval een meeuw - een reactie ontstaat waardoor bijvoorbeeld veel gas vrijkomt dat nergens heen kan.
Als je een meeuw een aspirine zou geven, wordt ie waarschijnlijk erg ziek, maar ik zou niet weten waarom er dan gas zou ontstaan, en zeker niet zo snel zoveel dat het beest zou ontploffen.
Dus vertel je vrienden maar gewoon dat ze zich eens goed moeten verdiepen in scheikunde (wat gebeurt er als een aspirine verwerkt wordt) en biologie (hoeveel gas zou er moeten ontstaan voor het beest het niet meer via scheten kwijt kan en hoe snel dat zou moeten gebeuren om een soort ontploffingseffect te geven).
Als ze je dat helemaal kunnen verklaren, kunnen we gaan twijfelen aan de onwaarschijnlijkheid van dit verhaal. Maar ik denk zomaar dat ze dan aankomen met dat een oom van de neef van de buurvrouw van een oudklasgenoot ooit van zijn collega heeft gehoord dat ie het op tv heeft gezien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hij zou niet neerploffen, maar misschien wel doodgaan, omdat een aperine bloedverdunend is, en ook zwaar voor het beestje. Een hond kan er namelijk ook erg ziek van worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar volgens jouw is ontploffen geen optie?? dat is nou jammer:( had wel lol geleken XD
Medicijnen worden afgebroken door de nieren en lever.
Omdat dit bij dieren veel langzamer gaat dan bij mensen (omvang, gewicht) blijft het medicijn veel langer actief dan de bedoeling is. Bij een meeuw kan dit wel 15 uur of langer duren. Dit lijdt tot beschadigingen uiteenvallen van rode bloedcellen, waardoor ze de zuurstof niet meer kunnen transporteren door het lichaam. Ook ontstaan irritaties aan maag en darmen die tot bloedingen kunnen leiden. Dit leidt er weer toe dat het dier minder gaat eten, maar meer gaat drinken, terwijl de nieren waarschijnlijk beschadigd zijn. Bij overdosering sterf het dient dus.
Ontploffen lijkt me wat overdreven, maar inderdaad geen paracetamol of aspirine aan kleine dieren geven.
Liever een kwart ibuprofen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is het nut van Ibyprofen dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag was niet gebaseerd op "het nut van". Wat is het nut van het geven van een aspirine aan een meeuw.
Als er een nut mocht zijn is dat de meeuw daar beter tegen kan.
ontploffen zal hij zeker niet doen. hij zal het waarschijnlijk ook niet overleven door de bloedverdunnende werking van de aspirine.