hoe snel bewegen neutronen en protonen in een magneet?

gaat het net zo snel als het licht

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
LeonardN
3 jaar geleden
Je weet wel het antwoord voor de snelheid van neutronen en protonen in iets wat niet magnetisch is?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
vertel het maar hoe snel het is aub
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
bedankt voor u andtwoord

Antwoorden (1)

Nee die gaan niet zo snel als het licht, maar wel bijna even snel. Als ze bijvoorbeeld in de LHC worden versneld door magneten halen ze bijna 0,999991 c. Dat geld wel voor protonen alleen want deze zijn geladen voor neutronen zal een veel lager snelheid kunnen worden behaald omdat de magneten geen effect op heb hebben, maar alleen afhankelijk is van de initiële botsing.
erotisi