Hoe kan waterstofsulfide gas zijn?

Ik bedoel, zwavel kan zich toch pas in de gasfase plaatsen als het warmer is dan 718 kelvin?

1.1K
tinus1969
3 jaar geleden
Je hele redenering is gebaseerd op onvoldoende basis kennis van scheikunde. Zuurstof en waterstof zijn gassen, maar water is desondanks een vloeistof (bij kamertemperatuur).

Antwoorden (1)

Je maakt een denkfout.
Om de een of andere reden, koppel je zwavel aan waterstofsulfide.

Zwavel en waterstofsulfide hebben niets met elkaar te maken.
Het zijn twee totaal verschillende stoffen met totaal andere eigenschappen.

In waterstofsulfide zit weliswaar een zwavel atoom maar dat heeft niets met de stof zwavel gemeen omdat dit zwavel zich chemisch heeft verbonden met waterstof en daardoor een andere stof, met andere eigenschappen ontstaat.

Water heeft ook totaal andere eigenschappen dan waterstof en zuurstof, de gassen waar het uit is opgebouwd
Edraket