Dit condensatievocht is 100% water, in feite is het gedestilleerd water, dus water dat eerst is verdampt en daarna op het koude glas condenseert.
Water voelt echt niet kleverig aan.

Als je wel iets kleverigs voelt kan dat alleen afkomstig zijn van het glas dat mogelijk niet 100% schoon is door resten ijs. In ijs zit veel suiker in en suikerwater is ontzettend kleverig

Een heel schoon glas met gecondenseerd water aan de buitenkant kan onmogelijk kleverig aanvoelen.
Edraket
3 jaar geleden
De kans is erg groot, dat het condensvocht net tegen het bevriezen aan zit. Er zit n.l. ijs in het glas en dat is beneden 0 graden. Het kleverig aanvoelen is dus meer het heel licht vastvriezen van de vingers. Dat gevoel gaat weg als je het glas enige tijd stevig in je (warme) hand houdt.