Waar voor is sneeuw eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou het ergens voor moeten zijn? Niet alles heeft een doel. Sterker nog, het meeste heeft dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Suzy: is er iets wat wel een doel heeft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in elk geval heeft een minkukel verse ammunitie......of een hekel aan sneeuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm: er zijn dingen die wij een doel geven. Of ten minste voor een bepaald doel maken/gebruiken.

Het beste antwoord

*Sneeuw isoleert, dus de vorst kan iets minder diep de grond in, waar de planten rusten tot het weer groeitijd wordt.
*Je kunt er heerlijk op skieën en sleeën
*je ziet de wereld eens in een heel andere dan de dagelijkse 'jurk'
*het maakt kinderen en honden blij
*het laat (hier in Nederland tenminste ;-)) ) zien, dat wij, met al onze technologie, toch rekening moeten houden met de natuur, die gewoon doet wat hij móét doen, nl. er 'zijn'
*het lokt je naar buiten, maakt het verwonderde kind in je wakker, en warme chocolademelk of glühwein smaakt nooit zo lekker als dan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Onze Lieve Heer heeft sneeuw bedacht om de kinderen plezier te bezorgen, de Eskimo's huisvesting te geven en het verkeer in de war te sturen.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, de verkeer in de war te sturen niet echt fijn hè?
Nergens voor het is er gewoon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sneeuw is er gewoon.... puur omdat het vries bevriezen de druppeltjes hoog in de lucht en wordt het sneeuw.
Sneeuw is dus bevroren regen. En regen is er om de wereld nat te maken, alles te doen laten groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om sneeuwpoppen van te maken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Of om te snowboarden natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de mens van de straat te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om mooie kerstkaarten van te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om kinderen achter de tv of pc vandaan te krijgen. Dat heeft god in al zijn wijsheid voorzien. Goed he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sneeuw is een vorm van neerslag, net als regen dat is. Alleen bestaat deze soort neerslag uit ijskristallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de natuur een beetje te schonen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de lucht schoon te maken, volgens mijn man. Moest ik hier even melden van hem.
14 jaar geleden
Om een sneeuwballengevecht te kunnen houden.
Je vervelende broertje eens lekker in te zepen.
Gezellig met de kinderen uit de straat een glijbaan te maken en samen te spelen.
Voor de sneeuwpret!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sneeuw is nergens voor, sneeuw is gwn bevroren regen da ook nie want bevroren regen is hagel ma sneeuw ontstaat omdat de polaire luchtdeeltjes koud zijn, en de regen valt uit de wolk naar beneden en zo wordt het water bevroren en neeuwt het
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet ergens voor, het is er gewoon. Hadden we allemaal in noord noorwegen gewoond hadden we 6 maanden per jaar sneeuw gezien