Is het beter om afwaswater niet te veel laten schuimen?

Als je afwasmiddel in het water doet dan kun je enorme schuimbellen krijgen. Het lijkt dan alsof het afwasmiddel meer op dan in het water zit. Maar is dat ook zo en hoeveel maakt dat het afwaswater minder effectief?

erotisi
4 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Het afwasmiddel zit overal in het water, maar omdat je de oppervlaktespanning van het water vergoot, kunnen er luchtbellen in het water ontstaan, en die stijgen naar de oppervlakte wat daar het schuim veroorzaakt. het afwaswater wordt daardoor niet minder effectief.
jc54