Stikstof. +1

Toegevoegd na 4 minuten:
Ah, in dat geval staat het voor Newton.
Newton is een eenheid van kracht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Newton_(eenheid)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dat kan natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom die +1 erachter?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lading.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je minstens 10 tekens moet gebruiken in een antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lading? Haha
Newton
Noord
nano (indien klein geschreven)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noorden is de bekendste
fremar
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
De rubriek waar de vraag is ingedeeld is echter niet geografie, dus is dit antwoord onjuist.
N staat ook vaak voor het aantal mol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
N staat voor Normaal, dat kan het zelfde zijn als mol, maar hoeft niet. Bij HCl wel, bij H2SO4 niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. -1
In de natuurkunde:

- N, symbool voor Newton, de SI-eenheid van kracht.
-N, aanduiding voor nucleon, het verzamelbegrip voor de baryonen proton en neutron.
- n, symbool voor het neutron.
- n, symbool voor de brekingsindex.
- n, symbool voor het voorvoegsel nano (10-9) in de natuurwetenschappen.

In de scheikunde:

- N, het chemisch element stikstof (- n, symbool voor stofhoeveelheid.
- n, symbool om aan te geven dat bij een organische verbinding geen sprake is van vertakking.

In de wiskunde:

- N (dubbele streep in de schuine kant), symbool voor de verzameling van positieve gehele getallen ofwel natuurlijke getallen.

Overig:

- N, afkorting van de windrichting noord.
- N, de neutrale stand van een automatische versnellingsbak in een auto.
- N, de landcode op motorvoertuigen uit Noorwegen.
- N, afkorting van Nationale in een genummerde aanduiding van autowegen in België en Frankrijk.
- N, een modelbouwschaal.
- N, afkorting van nummer (numerus) of aantal.
- n, neutrum, aanduiding voor een onzijdig woord, vorm of geslacht (bij naamwoorden).
- n, nominatief (eerste naamval).
- n, de belastingsfactor of loadfactor bij vliegtuigen; n = (luchtkracht op vliegtuig)/(gewicht van vliegtuig).