Het huidige idee is dat materie en antimaterie elkaar weliswaar volledig opheffen (dat wil zeggen: volledig omzetten in energie) wanneer ze met elkaar in contact komen, maar dat ze beide dezelfde zwaartekracht hebben.

De zwaartekracht van materie op materie, van materie op antimaterie, van antimaterie op materie, en van antimaterie op antimaterie is dus allemaal hetzelfde, in niets van elkaar te onderscheiden.

Dus als de maan van antimaterie zou zijn gemaakt, zouden we nog steeds de gewone eb en vloed hebben, en zou de maan nog steeds gewoon in haar baan blijven.

Wikipedia beschrijft het echter op een prachtig popperiaanse manier:

"
The gravitational interaction of antimatter with matter or antimatter has not been conclusively observed by physicists. While the overwhelming consensus among physicists is that antimatter will attract both matter and antimatter at the same rate that matter attracts matter (and antimatter), there is a strong desire to confirm this experimentally, given that consensus in science is but hypothesis open to falsification.
"

Voor verdere informatie verwijs ik je naar het Wikipedia-artikel - zie Bron.

Toegevoegd na 11 minuten:
Wellicht een nuttige toevoeging: het idee is dat er wel materie en antimaterie bestaan, maar *geen* massa en antimassa.

Dat betekent dat zowel materie als antimaterie dezelfde, gewone, positieve massa hebben.

Aangezien zwaartekracht wordt veroorzaakt door massa, en niet door materie, produceert antimaterie geen antizwaartekracht, maar vanwege zijn gewone massa gewone zwaartekracht.
Cryofiel