Vul een emmer water tot de rand. Leg je voet in de emmer en verzamel het water dat overstroomt.
Weeg dit water. Een liter water komt ongeveer met 1 kilo lichaam.
Zo heb je een schatting van het gewicht van je voet.
Om precies te zijn: het soortelijk gewicht is ongeveer 1050 gram/liter.
SimonV
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
Wellicht gemakkelijker, ipv het overstroomde water op te vangen, kan je ook kijken hoeveel water je weer moet toevoegen om op het gelijke peil uit te komen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Het is niet het exacte gewicht, maar wel een hele goede benadering. (+)