hoe kun je een tornado voorkomen?

volgens mij door er hoge druk bommen in te schieten die een luchtverplaatsing veroorzaken

2.6K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Troost je met de gedachte, dat met de klimaatverandering de tornado's alleen maar heftiger zullen worden.
gvrox
4 jaar geleden
Wat zijn "hoge druk bommen" ? En waarin wil je die schieten; als je een tornado wil voorkomen, dan ben je al te laat als je daar iets inschiet (want dan bestaat ie dus al).

Antwoorden (1)

Niet. De energie van een tornado is daarvoor te groot.

Het is een idee dat regelmatig opduikt (Trump zou het ook wel eens geroepen hebben) maar het werkt niet.
tinus1969
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Dit is een Nederlandse site waar alleen nederlands wordt geschreven @tinus1969 Kijk in de richtlijnen je link is engels.
gvrox
4 jaar geleden
Dat lijkt over orkanen te gaan, niet over tornado's.
tinus1969
4 jaar geleden
@ronronr1212, wijs ff aan waar staat dat Engelse links verboden zijn. Engelse links vertalen voor GV lijkt me juist heel nuttig.
ronron1212
4 jaar geleden
Wat is daar nuttig aan @tinus1969
ronron1212
4 jaar geleden
Inderdaad @gvrox
gvrox
4 jaar geleden
@ronron1212 ik denk dat er in dit geval ook wel een Nederlands artikel te vinden zou zijn geweest, maar in het algemeen vind ik (en volgens mij de richtlijnen ook) er niets op tegen dat een Nederlandstalig antwoord wordt gegeven op basis van een anderstalige bron.
tinus1969
4 jaar geleden
Nouja, op basis van dezelfde bron en de redenering daarin: Om een tornado uit elkaar te blazen met een bom/explosie om je er net zoveel (of meer) energie in stoppen als die tornado bevat - die explosie zal dus ook (indien haalbaar) veel schade aanrichten.
gvrox
4 jaar geleden
@tinus1969 hurricane = orkaan , tornado = tornado. Een tornado is veel kleiner dan een orkaan, maar nog steeds verwoestend, maar lokaal. Tornado's kunnen plotseling ontstaan en 'oplossen', een orkaan is langdurig.