Hoe kun je spanning omzetten in G-krachten uit een grafiek?

Toegevoegd na 6 uur:
Ik heb metingen gedaan in een pretparkattractie met behulp van een sensor. Nu heb ik allerlei grafieken, waarin het aantal volt tegenover de tijd staat. Nu moet ik dit omrekenen naar G-krachten. Weet iemand hoe dit moet..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

je moet je apparaat waarmee je metingen hebt gedaan eiken tegenover de zwaartekracht van de aarde zelf. door het apparaat een stukje te laten vallen (vrije val) kun je als het goed is 1G aflezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hm..Bedoel je dat je de versnelling wilt berekenen die een object van bekende massa ondervindt als je een bepaalde spanning op een veer hebt, en je laat deze veer werken op het object?

Een object in stilstand heeft altijd een G van 1 (indien op aarde), ongeacht welke krachten / spanningen er op werken.