Hoe kan kokosolie met THC/cbd na een tijd naar roquefort gaan ruiken? Iemand enig idee?

Zelf gemaakt met RAW cocos olie en knipafval. Staat al een tijd in een niet lucht dichte pot.
Heel erg sterke roquefort lucht, ik krijg er bijna trek van
Ps ik begrijp dat het om schimmel gaat, maar waarom precies die? Er zijn zoveel schimmels, en roquefort is toch best een bijzondere geur. Plus in dit zit geen kaas ofzo. Dus hoe komt het?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Dat is hoe waarneming werkt.
Je geeft een combinatie van sensaties een naam. En je hersenen zoeken bij die combinatie de best passende naam.
De vluchtige stoffen die uit roquefort opstijgen triggeren een combinatie van reukreceptoren in jouw neus waardaan jij de naam ''roquefort'' geeft.
De vluchtige stoffen die uit jouw mengsel opstijgen triggeren een combinatie van reukreceptoren in jouw neus waarbij jouw hersenen op de naam ''roquefort'' komen.
Dat hoeven helemaal niet dezelfde stoffen te zijn.
EN, iemand anders kan er ook een heel andere naam aan geven.
Je kent wellicht de geur van kaneel. Maak die geur 10 keer zo sterk en je ruikt schoensmeer.
Je kent ook de kleur rood. Maak de helderheid van die kleur kleiner, en je noemt het bruin.
Bananen snoepjes smaken naar banaan volgens velen. Ik proef er geen banaan in.
Weer anderen vinden dat aardbei snoepjes helemaal niet naar aardbei smaken. Ik vind van wel. Dat komt omdat banaan en aardbei heel veel smaakstoffen bevatten.
Wat de één als karakteristiek ervaart als banaan of aardbei vindt een ander helemaal niet.
Reddie
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Dit is een reactie over geurbeleving, maar je geeft geen verklaring voor het veranderen van de geur van het product waar de vraag over gaat.