Maakt de zon mensen over het algemeen positiever?

In Zuid Amerikaanse landen leven de mensen op straat maar staan ze daardoor positiever in het leven? Of komt dat door de cultuur. De zon kan bijdragen aan een positiever leven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vooropgestelt, dat je tegen de zon kunt, draagt het bij aan een positiever gevoel!

De zon geeft immers warmte en licht!
Dat is iets wat we nodig hebben!

Toegevoegd na 1 minuut:
In Zuid Amerikaanse landen zal de cultuur een grotere rol spelen, mensen leven daar rustiger, vaak zonder 'tijds druk'.

Wij leven gehaast met onze overvolle agenda's!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het ligt er aan waar je woont, hier in Nederland worden we vrolijk als de zon schijnt.
Maar woon je in een heel droog gebied dan denk ik dat de meeste mensen heel blij zijn met een flinke regenbui.
Moet je je voorstellen dat je hele graanoogst verdroogt of je vee geen drinkwater meer kan vinden, dan ga je echt wel dansen in de regen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zon helpt bij het creeren van ons gelukshormoon. Hierdoor voel je je als de zon weer gaat schijnen na een lange winter een stuk beter.

In zuidelijkere landen is er een andere cultuur, waarin mensen over het algemeen gelukkiger zijn. OF dat puur door de zon komt is te betwijfelen. Het is ook een instelling. Echter, die instelling (Doen het rustig aan en genieten wat meer) is natuurlijk ook ontstaan doordat er in landen geleefd wordt waar vooruit plannen van minder belang is dan hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet de zon, maar meer de stressfactor en de temperatuur.

In China gaat iedereen als het donker is de straat op, naar parken, markten, enz. Grote saamhorigheid.
Heerlijk is dit. Maar dat kan daar ook, omdat het hier te koud is dan.

Bovendien is de werkdruk in die landen lager. Bij ons wordt er altijd gehaast en wordt er nooit hard genoeg gewerkt.
Zelfs in crisis tijd zonder salarisverhoging nog een extra schouder eronder en een tandje harder werken om de crisis te kunnen doorstaan.
Daar gaat het allemaal wat gemoedelijker. Dus ook minder stress.