met energie water verwarmen?

wij willen met de reactie van helium-3 en deuterium energie opwekken, maar nu willen we weten hoe je met de energie die vrijkomt water kan verwarmen. en dan met stoom een windturbine laten draaien.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K
tinus1969
5 jaar geleden
Dit al gelezen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kernfusie
Reddie
5 jaar geleden
Dan moet je eerst de lagere- en nog wat hogere scholen doorlopen.
En btw, ''met stoom een windturbine laten draaien'' is wel de omgekeerde wereld.
Thecis
5 jaar geleden
@Reddie
Think outside the box. Met stoom kan ik zeker een windturbine laten draaien. Ik zie het probleem niet. Er is wellicht een efficientere methode, maar aangezien ik het nog nooit op de voorgestelde manier heb gedaan, weet ik dit niet zeker...

Antwoorden (1)

Je koopt bij de Etos een flesje helium-3 en een flesje deuterium.
Zet het flesje helium-3 in een bak water. Giet er dan de Deuterium bij.
Pas op, niet andersom.
Voila. Een kind kan de was doen.
Reddie
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Die flesjes kan je vinden in het schap naast de doosjes met het verrijkte plutonium. :-)
Erna55
5 jaar geleden
Bij het Kruidvat zijn ze voordeliger...
Thecis
5 jaar geleden
Mensen, laten we even serieus doen. Iedereen weet dat je dit niet bij de Etos of het Kruidvat kan kopen. Het gaat om het verwarmen van water, dit haal je bij de WarmteService (https://www.warmteservice.nl/)