Geleidt cola?

Cola is weliswaar een moleculaire stof, maar bevat ook het zuur koolzuur. Als koolzuur oplost ontstaan er dan oxoniumionen die geleiden?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Zeker. Kijk hier maar eens naar.
https://youtu.be/FOgsjd5Uxt4?t=1m55s
Reddie
5 jaar geleden
Cola is geen moleculaire stof. Moleculaire stoffen bestaan niet.
Cola ie een mengsel van veel verschillende stoffen.
Een van de minst actieve stoffen is Koolzuur.
Een veel actievere stof is Fosforzuur.
Als er oxoniumionen ontstaan kamt dat vooral door Fosforzuur.

Antwoorden (1)

Cola geleidt. Zolang de vloeistof zout of zuur bevat, en de twee plaatjes uit een verschillende soort metaal gemaakt zijn, kan je waarschijnlijk wel een minimale hoeveelheid elektrische stroom opwekken
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Geleiding ontstaat ook tussen plaatjes van hetzelfde materiaal als je er een batterij op aansluit.